به گزارش زیرنویس، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در گزارشی به بررسی سو استفاده متقلبین و کلاهبرداران از شرایط جنگی در سرزمین‌های اشغالی و افزایش روند کلاهبرداری و تقلب و باج گرفتن از ساکنان سرزمین‌های اشغالی به روش‌های مختلف و ناتوانی کابینه رژیم صهیونیستی برای مقابله با آنها پرداخته است. این روزنامه صهیونیستی تاکید کرد که […]

به گزارش زیرنویس، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در گزارشی به بررسی سو استفاده متقلبین و کلاهبرداران از شرایط جنگی در سرزمین‌های اشغالی و افزایش روند کلاهبرداری و تقلب و باج گرفتن از ساکنان سرزمین‌های اشغالی به روش‌های مختلف و ناتوانی کابینه رژیم صهیونیستی برای مقابله با آنها پرداخته است.

این روزنامه صهیونیستی تاکید کرد که باج‌گیری از افراد سالخورده با ادعای استفاده شدن از حساب‌های بانکی آنها برای تأمین مالی عناصر مقاومت فلسطین در غزه، جعل هویت افراد مختلف و سرقت‌های متعدد به بهانه کمک به آوارگان صهیونیست تنها بخشی از کلاهبرداری هایی است که در سرزمین‌های اشغالی در این مدت تشدید شده است.

در این گزارش که «لئور اوحانا» خبرنگار صهیونیست آن را تهیه کرده، آمده است که شکایت‌های مختلفی از انواع متعدد و بی‌سابقه کلاهبرداری به پلیس اسرائیل رسیده است که مسئولیت آن بر عهده سرگرد «شیر بار» بازپرس پلیس در منطقه تل‌آویو است.

این مقام پلیس رژیم صهیونیستی می‌گوید: من در بخش مبارزه با کلاهبرداری در پلیس تل‌آویو خدمت می‌کنم، جایی که مملو از جرم و جنایت‌های مختلف در گوشه و کنار اسرائیل است، از پایان اکتبر گذشته تاکنون شکایت‌هایی مطرح شده که همه ما را شوکه کرده است.

بخشی از این شکایت‌ها حکایت از آن دارد که برخی از کلاهبرداران به دنبال فروش برخی لوح‌های فشرده مربوط به اسرای اسرائیلی به قیمت ۴۰ شیکل هستتند و مدعی می‌شوند که درآمد حاصل از فروش آنها برای اسرای رژیم صهیونیستی در غزه هزینه می‌شود، اما وقتی در فضای مجازی مبلغ مورد نظر را دریافت کردند، ناپدید می‌شوند و هرگز لوح‌ها به مقصد نمی‌رسد.

وی ادامه داد که دستیابی به این کلاهبرداران و تحقیقات در این زمینه بسیار پیچیده است، چرا که آنها از وسایل و ابزارهای پیشرفته استفاده می‌کنند.

بر اساس این گزارش، این تنها نمونه‌ای از کلاهبرداری‌های صورت گرفته در سرزمین‌های اشغالی است که در نتیجه گسترش جنگ شیوع پیدا کرده است. از دیگر فریبکاری‌های موجود می‌توان به جعل هویت اشخاص رسمی کابینه و طرح ادعای کمک‌های دولتی یا کمک به پلیس و سازمان‌های پشتیبانی کننده ارتش اسرائیل و مؤسسه ستاره داوود اشاره کرد که به عناوین اصلی کلاهبرداری صهیونیست‌ها تبدیل شده است.

در یکی از این موارد شخصی که خود را یکی از نزدیکان یکی از اسرای صهیونیست جا زده بود، از سه ماه پیش با ساکنان سرزمین‌های اشغالی تماس گرفته و از آنها درخواست اعانه برای بازگرداندن اسرای اسرائیلی کرده است.

در برخی دیگر از موارد تعداد زیادی از کلاهبرداران مدعی شدند که در نتیجه جنگ در مناطق شمالی و جنوبی سرزمین‌های اشغالی آواره شده و با مشکلات مالی عدیده‌ای مواجه شده‌اند. این افراد با فعالیت در فضای مجازی که به صورت سازماندهی شده دنبال می‌شود، تلاش می‌کنند اسرائیلی‌ها را فریب داده و آنها را به پرداخت صدها و یا هزاران شیکل قانع کنند.

در موردی دیگر برخی از افراد سالخورده در سرزمین‌های اشغالی که حتی به خوبی قادر به صحبت کردن به زبان عبری نیستند، می‌گویند که کلاهبرداران با آنها تماس گرفته و خود را بازپرس پلیس معرفی کرده اند. آنها گفته‌اند که از حساب بانکی این افراد به نیروهای مقاومت در غزه کمک مالی شده است و در ادامه به بهانه بازجویی از آنها صدها شیکل از آنها باج گرفته اند.

این روزنامه صهیونیستی یکی دیگر از انواع‌های کلاهبردی‌های صورت گرفته طی ماه‌های اخیر را غارت منازل شهرک نشینان صهیونیست در اطراف نوار غزه اعلام کرد که اخیراً و در نتیجه حملات موشکی به این مناطق تخلیه شده‌اند. بر اساس این گزارش اخیراً تیمی از این افراد در مرکز سرزمین‌های اشغالی بازداشت شده‌اند که ده‌ها خودرو را از مناطق تخلیه شده ربوده‌اند.

منبع: مـهر