مردم از جنگ و آینده نامعلوم نگرانند
مردم از جنگ و آینده نامعلوم نگرانند

ابوالقاسم قاسم زاده: سال نو مسیحی ۲۰۲۴ در حالی آغاز شد که «جنگ» همچنان فراگیرترین واقعیت در افکار عمومی مردم جهان است. پوتین درباره جنگ با اوکراین که  آن را مقابله با هژمونی غرب به رهبری آمریکا و سه کشور اصلی همراه آن در اروپا (انگلیس، فرانسه و آلمان) می‌خواند، در پیام سال نو مسیحی […]

- مردم از جنگ و آینده نامعلوم نگرانند

ابوالقاسم قاسم زاده: سال نو مسیحی ۲۰۲۴ در حالی آغاز شد که «جنگ» همچنان فراگیرترین واقعیت در افکار عمومی مردم جهان است.

پوتین درباره جنگ با اوکراین که  آن را مقابله با هژمونی غرب به رهبری آمریکا و سه کشور اصلی همراه آن در اروپا (انگلیس، فرانسه و آلمان) می‌خواند، در پیام سال نو مسیحی گفت:«روسیه هرگز عقب‌نشینی نخواهد کرد.» اخبار روز هم در آستانه سال نو مسیحی، ادامه حملات‌ هوایی روسیه به «اوکراین» از یکسو و ادامه تقابل اجرای عملیات جنگی و تخریبی ارتش اوکراین در برابر پوتین و در شعاع مرزی اوکراین ـ روسیه است.

جنگ دیگر، ادامه نسل کشی ارتش صهیونیستی به فرماندهی نتانیاهو در سراسر غزه و دیگر مناطق فلسطینی از کناره‌های مرزی فلسطین و مصر و حتی در مناطقی از خاک اردن و سوریه با موشک باران و بمباران‌های هوایی است. همین جریان جنگی در کناره مرزهای لبنان با اسرائیل نیز ادامه دارد.

«رانیل هاگاری» سخنگوی ارتش اسرائیل در پیامی برای آغاز سال جدید میلادی اطلاع داد که جنگ غزه تا پایان سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت. 
سخنگوی ارتش اسرائیل در این پیام برای آغاز سال جدید گفت:«نحوه استقرار نیروها جهت آماده شدن برای یک نبرد «بسیار طولانی» در این سال تنظیم می‌شود.»

در هیاهوی اولین گزارش‌های خبری در آغاز سال جدید، وزیر خارجه دولت انگلیس به صورت علنی خبر از آماده شدن ارتش انگلیس برای حملات هوایی به یمن و سرکوب «نیروهای نظامی ـ مقاومتی یمن داد.

بعد از این خبر دولت آمریکا نیز اطلاع داد عملیات هوایی و بمباران نیروهای نظامی یمن را در دستور کار قرارداده است. همزمان حملات پهپادی به پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه انجام گرفت و ارتش آمریکا خود را برای عملیات نظامی ضربتی محدود آماده می‌سازد.

همزمان گسترش نظامی‌گری بعد از هجوم نظامی اسرائیل به غزه در شعاع افزون‌تر به‌ویژه با ناامن شدن عبور کشتی‌ها از «دریای سرخ» و «باب‌المندب» ادامه دارد. بر این خبرها، انقطاع روابط نیم بند سیاسی ترکیه با اسرائیل و گزارش دولت ترکیه که ۲۳ نفر به ظن جاسوسی برای سرویس اطلاعات خارجی اسرائیل ـ‌ (موساد) بازداشت شده‌اند، افزوده شده است.

بر گزارش از سیمای جهان در آغاز سال نو مسیحی این خبر را هم  اضافه کنید که در آستانه سال نو مسیحی، بیش از ده میلیون آواره از شهروندان اوکراینی در کشورهای اروپایی پراکنده‌اند و در فاصله ۸۰ روز از ادامه جنگ در غزه به روایت آمارها ۲۵ هزار نفر با بمباران‌های ارتش صهیونیستی شهید شده‌اند و هنوز بسیاری از اجساد کودکان فلسطینی زیر آوارهای ناشی از بمباران و نسل‌کشی ارتش صهیونیستی مدفون مانده‌اند.

جهان در آغاز سال نو مسیحی، سیمای جنگ و کشتار دارد؛ آنچنان که مردم در بسیاری از کشورها، به ویژه در کشورهای غربی وحشت‌زده از امتداد و گسترش جنگ و آینده نامعلوم‌اند. 

در سیمای جهان در حال جنگ، «عدالت» بایگانی شده است و اصل بر «قدرت» و برتری است. سال نو مسیحی در امتداد «جنگ قدرت»، آینده‌ای نامعلوم پیدا کرده است.   

منبع: اطلاعات انلاین