ملی پوشان ما شایستگی قهرمانی در جام ملت ها را دارند/ سقف آرزوهای مردم را پایین نیاورند
ملی پوشان ما شایستگی قهرمانی در جام ملت ها را دارند/ سقف آرزوهای مردم را پایین نیاورند

نادر فریاد شیران مربی اسبق تیم ملی فوتبال درباره وضعیت تیم ملی فوتبال در آستانه بازی‌های جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: از نظر نفرات یکی از بهترین و درخشانترین دوران تیم ملی فوتبال ما به لحاظ بلوغ و تجربه بین المللی و سابقه بازی در جام جهانی داریم و بعضی از بازیکنان  در ۲ دوره […]

- ملی پوشان ما شایستگی قهرمانی در جام ملت ها را دارند/ سقف آرزوهای مردم را پایین نیاورند

نادر فریاد شیران مربی اسبق تیم ملی فوتبال درباره وضعیت تیم ملی فوتبال در آستانه بازی‌های جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: از نظر نفرات یکی از بهترین و درخشانترین دوران تیم ملی فوتبال ما به لحاظ بلوغ و تجربه بین المللی و سابقه بازی در جام جهانی داریم و بعضی از بازیکنان  در ۲ دوره جام جهانی حضور داشتند و ارزش بازیکنان ما را می‌رساند.

سرمربی تیم ملی با این ستاره ها نباید دنبال بهانه جویی باشد 

او افزود: به طور طبیعی  ملی پوشان  برای قهرمانی باید به جام ملت‌های آسیا بروند هم شایستگی اش را دارند و هم تجربه گرانبهایی  در لیگ قهرمانان اروپا را دارند و اکثر این بازیکنان در جام ملت‌های قبلی و ۲ دوره در جام جهانی بودند. سرمربی تیم ملی در خواب هم نمی‌دید که چنین ستاره‌هایی داشته باشد و بعد دنبال بهانه جویی باشد.  تاج و میرشاد ماجدی مسئولان فدراسیون فوتبال  اعلام کردند که اگر بین ۴ تیم برتر جام ملت‌های آسیا برویم قرارداد سرمربی تیم ملی را تمدید می‌کنیم.

آقای تاج! سقف آرزوهای مردم و فوتبالدوستان را پایین نیاورید

فریاد شیران گفت: آقای تاج! شما سقف آرزو‌های مردم و فوتبالدوستان را آن قدر پایین نیاورید. تیم ملی ما با این نفرات که از نظر من در بلوغ سنی هستند و به جرات می‌توانم بگویم که نصف این بازیکنان در جام جهانی بعدی به علت شرایط سنی  نمی‌توانند حضور داشته باشند. بازیکنی مثل ابراهیمی داریم که الان ۳۷ ساله اش است و برای جام جهانی بعدی این بازیکن ۴۰ ساله می‌شود و سرمربی تیم ملی می‌خواهد تیم پیرمرد‌ها را به جام جهانی ببرد. اکنون تیم ملی ما پیرترین تیم ملی نسبت به تیم‌های مطرح جام ملت‌های آسیا است.

مربی اسبق تیم ملی فوتبال بیان کرد: به هر حال جام ملت‌های آسیا برای ما مهم است و شما شایسته‌ترین بازیکنان حال حاضر ایران را به این رقابت‌ها ببرید. مثلا شهریار مغانلو  را با سن بالا می‌توانند به جام جهانی بعدی ببرند. به نظرم علاوه بر بازیکنان با تجربه بهتر بود ۱۰ بازیکن جوان هم با خود به جام ملت‌ها می‌بردند تا آینده تیم ملی را تضمین کنند. این‌ها فقط جلوی چشم خود را می‌بینند، اما من به فکر آینده تیم ملی هم هستم. این ظلم بزرگی است که ۲، ۳ بازیکن جوان به تیم ملی بیاورند و بعد خطشان بزنند. بازیکنان جوان را به این رقابت‌ها می‌بردند تا تجربه نشستن روی نیمکت تیم ملی را داشته باشند و حداقل ۱۰ دقیقه  بازی کنند و این نفرات  می‌توانستند به روند تیم ملی در جام جهانی بعدی کمک کنند.

هر تیم لیگ برتری می تواند از گروه تیم ملی در جام ملت ها صعود کند 

او درباره آخرین بازی دوستانه تیم ملی ایران برابر تیم ملی بورکینافاسو قبل از جام ملت‌های آسیا گفت: بورکینافاسو کجای دنیا هست؟ شاید بهانه شان برای برگزاری بازی دوستانه با این تیم، مرور تاکنیک‌ها است و عیب ندارد. من ایرادی از تیم ملی نمی‌گیرم، اما می‌گویم آینده تیم ملی را ببینید. اگر تیم ملی فوتبال در جام ملت‌های آسیا در رتبه چهارم قرار گرفت همان بهتر است قلعه نویی استعفا بدهد. مگر می‌شود ما این همه ستاره داشته باشیم و بعد بازی‌های مقدماتی مان با تیم‌های فلسطین، هنگ کنگ  و امارات است. هر تیم لیگ برتری ما در گروه  تیم ملی در جام ملت‌های آسیا قرار بگیرد قطعا به عنوان تیم اول صعود می‌کند؛ بنابراین صعود از این گروه شق القمر نیست و در مرحله یک هشتم نهایی در صورتی که تیم ملی برنده شود به جمع ۴ تیم راه می‌یابد.

فریاد شیران خاطر نشان کرد: هنوز مسابقات جام ملت‌های آسیا شروع نشده بود، خداداد عزیزی از تیم ملی جدا شد و من این موضوع را پیش بینی کرده بودم. به هر حال امیدوارم تیم ملی فوتبال ما بهترین عملکرد در جام ملت‌های آسیا داشته باشد و نتایجی بگیرد که همه ما خوشحال شویم و شادی مردم برای من ملاک است.

باشگاه خبرنگاران