شایعه‌پراکنی بی‌شرمانه درباره انفجار تروریستی کرمان/ معرفی عامل انتحاری ۱۰سال قبل به جای تبعه افغانستان!
شایعه‌پراکنی بی‌شرمانه درباره انفجار تروریستی کرمان/ معرفی عامل انتحاری ۱۰سال قبل به جای تبعه افغانستان!

شایعه‌پراکنی درباره انفجار تروریستی کرمان

به گزارش زیرنویس،  به دنبال انفجارهای تروریستی امروز چهارشنبه، ۱۳ جدی در شهر کرمان جمهوری اسلامی ایران، همزمان با سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی، برخی جریان های ضد ایران و افغانستان، با انتشار تصویر فردی پاکستانی که ۱۰‌ سال قبل و دقیقاً در جوزای ۱۳۹۲ در افغانستان به جرم اقدام به عملیات انتحاری دستگیر شده بود، وی را عامل انفجار تروریستی کرمان معرفی می‌کنند و به دنبال تهییج افکار عمومی علیه مهاجرین افغانستانی برآمدند.

در یک نمونه، کاربری در توییتر از یک حساب نامشخص با انتشار این عکس، نوشته است: “این هم عکس کسی که ادعا شده یکی از تروریست های حادثه دلخراش امروز در کرمان هست. با وارد کردن بی رویه میلیون ها افغانی باید هم کشور ناامن شود”.

https://static2.khabarfoori.com/thumbnail/UZ3UmUvOwHk3/Z16wE4UvYwwq6tR2EOJTejVKGi50irI1BRxa7rEvYTnP-Bf9ahgZsp-WJuyTV3Z4V6BMQR8T-nfsv9pue1duJFjPKyogrVi2/n00283455-b.jpg

این درحالی است که صاحب این عکس را یک عامل انتحاری پاکستانی در ولایت خوست معرفی می کند که دستگیر شده است.

این اقدام بی‌شرمانه و دروغ بی‌پروا در حالی در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود که اولاً فرد مذکور تبعه پاکستان بوده و دوماً ۱۰ سال قبل قصد اقدام عملیات تروریستی را در ولایت خوست داشته که دستگیر شده است.

خبرگزاری تسنیم با افشای این موضوع نوشته است: “همین قدر راحت و با یک فتوشاپ درصدد آتش‌افروزی میان دو ملت هستند”.

این در حالی است که در سال جاری، جریان های معاند با جمهوری اسلامی ایران و همچنین افغانستان بیش از گذشته با انتشار تصاویر و کلیپ های جعلی، تاریخ گذشته و یا مربوط به کشورهای دیگر در صدد ترویج افغانستانی هراسی و مهاجر هراسی در ایران و همچنین ایران هراسی در افغانستان برآمده اند، و حالا خواستند از انفجارهای تروریستی امروز کرمان برای تهییج افکار عمومی و مردم ایران علیه مهاجرین افغانستانی سوءاستفاده کنند.

منبع:خبر فوری