عهد و پیمان دوباره مردم با سردار دل‌ها در «ساعت شهادت»
عهد و پیمان دوباره مردم با سردار دل‌ها در «ساعت شهادت»

اطلاعات نوشت: مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد قاسم سلیمانی که امسال با ولادت حضرت فاطمه(س)همزمان شده است، بامداد دیروز با حضور جمع زیادی از دوستداران آن شهید با مداحی ابوذر روحی و سخنرانی  حجت الاسلام علیرضا پناهیان آغاز شد. برنامه های چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی از ۱۲دی ماه امسال آغاز شده […]

- عهد و پیمان دوباره مردم با سردار دل‌ها در «ساعت شهادت»

اطلاعات نوشت: مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد قاسم سلیمانی که امسال با ولادت حضرت فاطمه(س)همزمان شده است، بامداد دیروز با حضور جمع زیادی از دوستداران آن شهید با مداحی ابوذر روحی و سخنرانی  حجت الاسلام علیرضا پناهیان آغاز شد.

برنامه های چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی از ۱۲دی ماه امسال آغاز شده و تا ۱۸ همین ماه ادامه دارد.

حجت الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه در آیین «ساعت شهادت» با بیان این که سردار سلیمانی الگوی مدیریت و گره گشایی است، افزود: این شهید برای مردم ما به گونه ای دیگر الگو بود.

اسکان ۱۵۰هزار زائر شهید سلیمانی در کرمان

معاون استاندار کرمان گفت: شب شهادت شهید سلیمانی ۷۵هزار نفر در کرمان اسکان رسمی و بیش از ۷۵هزار نفر میهمان منازل مردم داشتند.

علی بیگ‌زاده معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمان در گفتگو با تسنیم با اشاره به اینکه در ایام چهارمین سالگرد شهادت سیدالشهدای جبهه مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی قرار داریم، اظهار داشت: در این ایام شاهد حضور شمار زیادی از هموطنان، زائران و دلدادگان مکتب سلیمانی در کرمان پایتخت مقاومت اسلامی هستیم. برنامه‌های هفته مقاومت در استان کرمان تا ۱۸ دی‌ماه ادامه دارد و خدمات ما در این هفته به طور مستمر به زائران حاج قاسم ارئه می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمان با بیان اینکه دیشب و شب شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی حدود ۴۰ هزار نفر در ورودی کرمان اسکان داده شدند و ۳۵ هزار نفر هم شب قبل اسکان داده شده بودند، ادامه داد: در مجموع پریشب ۷۵ هزار نفر در کرمان اسکان رسمی داشتند.

میزبانی ۵۰۰ خادمیار رضوی از زائران حاج قاسم‌

همچنین همزمان با ایام بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان، ۵۰۰خادمیار رضوی میزبان زائران مزار آن شهید والامقام هستند.مدیر مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی در این باره اظهار داشت: به پاس رشادت‌های بی‌بدیل شهید سپهبد قاسم سلیمانی، از ۱۲ تا ۱۸ دی‌ماه با عنوان هفته مقاومت نامگذاری شده است و خادمیاران آستان قدس رضوی هم به این مناسبت ویژه برنامه جامعی را برای میزبانی از زائران گلزار این شهید برنامه‌ریزی کرده‌اند.

به گفته احمد میرزاده، موکب پذیرایی کانون‌های خدمت رضوی استان‌های بوشهر، کرمان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی هم در این روزها میزبان زائران شهید سلیمانی در محل طریق الشهدا است.

وی همچنین از برپایی موکب فرهنگی در مسجد فروزی طریق الشهدای کرمان توسط خادمیاران کرمانی خبر داد و گفت: برپایی موکب خدمت برای توزیع غذا و میان وعده از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای این ایام است و برنامه «اطعام رضوی» هم به نیابت از شهیدالقدس به تعداد ۳۰۰۰ نفر در مراکز بهزیستی و حاشیه شهر کرمان اجرا می شود و همچنین، توزیع لباس گرم و اطعام نیازمندان کرمان در مراکز نگهداری ایتام، کودکان کار و محرومان این استان برنامه‌ریزی شده است.

تجلیل از همسران و مادران شهدای جبهه مقاومت

 خبر دیگر این که معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج از برگزاری ۶برنامه محوری ملی و سراسری هفته مقاومت و سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در کرمان با محوریت گلزار شهدا خبر داد.سردار حسین معروفی اظهار داشت: در این روزها شاهد حضور زائرانی از سراسر کشور و حتی اقصی نقاط جهان در گلزار شهدای کرمان هستیم که نشان دهنده شناخت مردم دنیا از این شهید بزرگوار است.

وی از برگزاری ۶ برنامه محوری ملی و سراسری هفته مقاومت در کرمان خبر داد و گفت: در نخستین روز هفته مقاومت آیین افتتاح پروژه‌های محرومیت زدایی، توزیع کمک‌های مؤمنانه و جهیزیه، آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و پروژه‌های عمرانی و آبرسانی سراسر کشور با یاد شهید سلیمانی را از گلزار شهدای کرمان شاهد بودیم.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به برگزاری افتتاحیه اردوهای راهیان مکتب شهید سلیمانی در گلزار شهدای کرمان با حضور ۵ هزار نفر، تاکید کرد: اردوی راهیان مکتب شهید سلیمانی از سال ۹۸ مدنظر قرار گرفته است و امسال حضور ۱۳۶ هزار زائر را در قالب راهیان مکتب شهید سلیمانی از سراسر کشور در گلزار شهدای کرمان داریم.

معروفی به برگزاری گردهمایی فرزندان شهدا و همایش تجلیل از همسران و مادران شهدای جبهه مقاومت در کرمان با حضور خانواده‌های شهدای جبهه مقاومت هم اشاره کرد و افزود: اختتامیه همایش فعالان رسانه‌ای مروجین مکتب شهید سلیمانی در جبهه مقاومت کار بزرگ دیگری است که با محوریت سازمان بسیج در استان کرمان برگزار می‌شود.

همچنین اکرم رنجبر مسئول بسیج زنان استان کرمان از برگزاری اجلاسیه ملی تجلیل از همسران و مادران جبهه مقاومت، ویژه‌برنامه مادران قهرمان‌پرور و معلمان قاسم‌پرور  و همچنین برنامه ازدواج آسان و پیوند فاطمی  با حضور ۱۵۳ زوج جوان در کرمان خبر داد.

بنا به این گزارش دیروز همزمان با چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، تندیس شهید راه قدس در مراسمی با حضور استاندار خراسان شمالی و مدیران دستگاه های اجرایی در محل استانداری رونمایی شد.

رونمایی از کتاب سردار دل‌ها ویژه زندگینامه و خاطرات شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، از برنامه های دیگری بود که دیروز در مشهد برگزار شد.

منبع: اطلاعات انلاین