برنامه‌ریزی و آینده‌نگری در فوتبال نداریم
برنامه‌ریزی و آینده‌نگری در فوتبال نداریم

مهدی پاشازاده پیشکسوت فوتبال درباره لیست تیم ملی فوتبال برای مسابقات جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: به هر حال یک تعداد از بازیکنان بیرون می‌مانند، اما تعداد نفرات برای حضور در این رقابت‌ها مشخص هستند و بیشتر از آن نمی‌شود که به تیم ملی دعوت شوند و باید به  نظر کادر فنی احترام بگذاریم. پاشازاده […]

- برنامه‌ریزی و آینده‌نگری در فوتبال نداریم

مهدی پاشازاده پیشکسوت فوتبال درباره لیست تیم ملی فوتبال برای مسابقات جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: به هر حال یک تعداد از بازیکنان بیرون می‌مانند، اما تعداد نفرات برای حضور در این رقابت‌ها مشخص هستند و بیشتر از آن نمی‌شود که به تیم ملی دعوت شوند و باید به  نظر کادر فنی احترام بگذاریم.

پاشازاده درباره برگزاری بازی دوستانه با بورکینافاسو گفت: قطعا اگر ما ۳، ۴ بازی سنگین انجام داده بودیم و در آستانه بازی با جام ملت‌های آسیا هم یک بازی آسان برگزار کرده بودیم، خیلی مشکل نبود، اما همیشه تیم ملی باید یا با هنگ کنگ بازی کند و یا با تیم‌های آفریقایی و یا هیچ بازی دوستانه‌ای برگزار نکند.

پیشکسوت فوتبال درباره برگزاری اردوی تیم ملی فوتبال در کیش بیان کرد: شرایط آب و هوایی کیش به قطر شباهت زیادی دارد به خاطر همین در این شهر  اردو بر پا کردند. 

او درباره اینکه امید ابراهیمی با ۳۷ سال سن به تیم ملی دعوت شده است، چرا جوانگرایی در تیم ملی کمتر صورت می‌گیرد، گفت: به طور کلی ما بیشتر به دنبال نتیجه هستیم و هیچ  برنامه‌ای نداریم و این موضوع  به کادر فنی مربوط است، چون خودشان باید جوابگو باشند. البته به کادر فنی ایراد نمی‌گیرم، چون ما هنوز فرهنگ برنامه ریزی و آینده نگری را نداریم. اگر سرمربی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا ببازد دیگر نمی‌گویند که او با ۴ جوان به این مسابقات رفته است. البته‌ ای کاش این فرهنگ در فوتبال کشورمان جا بیفتد و از این مدل نتیجه گرایی بیرون بیاییم و به آینده فکر کنیم.

پاشازاده درباره  اینکه تیم ملی فوتبال بعد از ۵۰ سال قهرمان جام ملت‌های آسیا شود، گفت: به نظرم قاعدتا این اتفاق رخ نمی‌دهد، چون ما هیچ کاری انجام ندادیم که به خاطر آن بخواهیم موفق شویم. اگر هم اتفاقی در جام ملت‌ها رخ بدهد جرقه است و این شاید به ضررمان باشد، چون  با این  وضع  برنامه ریزیمان، مسابقات لیگ،  لیگ قهرمانان آسیا و باشگاه هایمان چرا باید برویم و قهرمان شویم؟ اگر این اتفاق بیفتد همه عیب‌ها و ایرادات پوشیده می‌شود و مسئولان می‌گویند که ما همین طور قهرمان آسیا هستیم. اکنون می‌گویند که تیم ملی در رنکینگ دوم آسیا هست، اما این آمار الکی است و روی چه حسابی ما این رتبه را داریم. ما نمی‌توانیم یک استادیوم را بازسازی کنیم و همه باشگاه‌های ما بدهکار هستند و تخلف کرده و بیانیه صادر می‌کنند و هیچ چیز سرجایش نیست.

باشگاه خبرنگاران