منوی غذای آدم فضایی‌ها لو رفت +جزئیات
منوی غذای آدم فضایی‌ها لو رفت +جزئیات

همشهری آنلاین نوشت: بهترین غذا برای یک پرواز طولانی تا مریخ‏، یک غذای گیاهی ساده و مغذی است که خوشمزه هم باشد. دانشمندان این غذا را تدارک دیده‌اند و آن را جوری طراحی کرده‌اند که مواد تشکیل‌دهنده‌اش قابلیت رشد در فضا را داشته باشد. دانشمندانی که این غذای فضایی را درست کرده‌اند، می‌گویند که تمام مواد […]

- منوی غذای آدم فضایی‌ها لو رفت +جزئیات

همشهری آنلاین نوشت: بهترین غذا برای یک پرواز طولانی تا مریخ‏، یک غذای گیاهی ساده و مغذی است که خوشمزه هم باشد. دانشمندان این غذا را تدارک دیده‌اند و آن را جوری طراحی کرده‌اند که مواد تشکیل‌دهنده‌اش قابلیت رشد در فضا را داشته باشد.

دانشمندانی که این غذای فضایی را درست کرده‌اند، می‌گویند که تمام مواد لازم برای یک سفر چند ساله خارج از زمین را دارد. این غذایی است که می‌توان برای اولین زمینی‌های ساکن مریخ، که ممکن است سال‌ها برای رسیدن به سیاره سرخ در راه باشند، در فضاپیما سرو کرد.

این غذای گیاهی و بدون گوشت دارای ریزمغذی‌های کافی مانند کلسیم برای حفظ سلامت فضانوردان در ماموریت‌های فضایی طولانی است. در کنار این، کامپیوتر ده‌ها ماده تازه را در ترکیبات مختلف تست می‌کند تا به بهترین و مناسب‌ترین دستور غذاها و ترکیبات برای رفع نیاز غذایی فضانوردان برسد.

در نهایت، دانشمندان روی مواد زیر برای وعده غذایی توافق کردند: سویا، دانه‌های خشخاش، جو، کلم‌پیچ، بادام زمینی، سیب‌زمینی شیرین، و تخمه آفتابگردان.

دانشمندان می‌گویند این وعده غذایی همه مواد مغذی را تامین نمی‌کند، اما بیشترین میزان را تامین می‌کند و باقی را هم می‌توان با مکمل‌ها جبران کرد. محققان نتیجه تحقیقات خود را در «ACS Food Science & Technology» منتشر کردند. آن‌ها همچنین این غذا را پختند و امتحان کردند.

منبع: اطلاعات انلاین