اسکار پیستوریوس بعد از نزدیک به ۹ سال حبس به دلیل قتل نامزدش ریوا استین‌کمپ از زندان آزاد شد. این قهرمان سابق پارالمپیک که ۳۷ سال سن دارد، در سال ۲۰۱۶ زندانی شد و بیش از نیمی از دوران محکومیت خود را در زندانی در آفریقای جنوبی گذراند. او در ماه نوامبر از آزادی مشروط […]

- اسکار پیستوریوس از زندان آزاد شد/ پلیس همچنان او را زیر نظر دارد

اسکار پیستوریوس بعد از نزدیک به ۹ سال حبس به دلیل قتل نامزدش ریوا استین‌کمپ از زندان آزاد شد. این قهرمان سابق پارالمپیک که ۳۷ سال سن دارد، در سال ۲۰۱۶ زندانی شد و بیش از نیمی از دوران محکومیت خود را در زندانی در آفریقای جنوبی گذراند. او در ماه نوامبر از آزادی مشروط برخوردار شد و اکنون به خانه عمویش بازگشت که توسط نیروهای پلیس محافظت می‌شود.

علیرغم ادعاهای مقامات زندان مبنی بر اینکه با او نیز مانند سایر زندانیان رفتار خواهد شد، پیستوریوس صبح روز جمعه از در خصوصی زندان خارج شد. خبرنگاران در خروجی اصلی زندان منتظر بودند اما او توانست با اسکورت پلیس به صورت ناشناس راهی منزل عمویش بشود.

پیستوریوس ریوای ۲۹ ساله را با شلیک چهار گلوله از پشت در قفل شده حمام در ساعات اولیه روز ولنتاین ۲۰۱۳ کشت و بعد از چالش‌های فراوان و درخواست تجدیدنظر به ۱۳ سال و ۵ ماه زندان محکوم شد. او مدعی شده که تیراندازی وحشتناک سال ۲۰۱۳ ناشی از یک اشتباه بوده و فکر می‌کرد که دزد وارد خانه شده. او به سر، لگن و بازوی ریوا شلیک کرد و در دادگاه ادعا کرد که تنها زمانی که وارد حمام شد فهمید که ریوا را کشته است.

منبع: خبـر ورزشی