این اقدام آمریکا موجب کاهش قیمت بیت‌کوین خواهد شد؟
این اقدام آمریکا موجب کاهش قیمت بیت‌کوین خواهد شد؟

رمزارزنیوز نوشت: با این حال، گزارش‌ها حاکی از آنند که دولت ایالات متحده، نسبت به این شرکت مقدار بیت کوین بیشتری در اختیار دارد. این بیت‌کوین‌ها طی عملیات‌های مختلف از مجرمان مصادره شده‌اند.طبق گزارش‌ها، ارزش دارایی بیت کوینی سازمان‌های فدرال به حداقل ۸.۳ میلیارد دلار رسیده که افزایش قابل توجهی نسبت به رقم ۵ میلیارد […]

- این اقدام آمریکا موجب کاهش قیمت بیت‌کوین خواهد شد؟

رمزارزنیوز نوشت: با این حال، گزارش‌ها حاکی از آنند که دولت ایالات متحده، نسبت به این شرکت مقدار بیت کوین بیشتری در اختیار دارد. این بیت‌کوین‌ها طی عملیات‌های مختلف از مجرمان مصادره شده‌اند.
طبق گزارش‌ها، ارزش دارایی بیت کوینی سازمان‌های فدرال به حداقل ۸.۳ میلیارد دلار رسیده که افزایش قابل توجهی نسبت به رقم ۵ میلیارد دلار اعلام‌شده در سه ماه پیش دارد.
افزایش ذخایر بیت کوین به اقدامات دولت بین نوامبر ۲۰۲۰ و ۲۰۲۲ نسبت داده می‌شود. در این دوره، ۲۰۷۱۸۹ بیت کوین (BTC) توسط سازمان‌های دولتی ضبط شد.
در مقابل، مایکرواستراتژی دارای ۱۸۹۱۵۰ بیت کوین است که مجموعا به مبلغ ۵.۹ میلیارد دلار خریداری شده است.
شایان ذکر است که تا به امروز کمتر از ۵ درصد از بیت‌کوین‌های ضبط‌شده توسط سازمان‌های فدرال، فروخته شده است. در فوریه سال قبل، دولت ۹۸۶۱ بیت کوین را که متعلق به پرونده سیلک رود (Silk Road) بود، به فروش رساند.
فعالان بازار انتظار دارند که دولت مقادیر بیشتری از ذخایر بیت کوین خود را در ماه‌های آینده بفروشد. اگرچه در حال حاضر هیچ جدول زمانی رسمی برای فروش بیت کوین‌های ضبط‌شده وجود ندارد، با این حال، فعالان بازار نوسانات قیمتی حاصل از این فروش‌ها را پیش‌بینی می‌کنند.
ایالات متحده به طور بالقوه بزرگترین ذخیره بیت کوین دولتی در جهان را دارد که در مجموع از السالوادور، اوکراین، بوتان، ونزوئلا و فنلاند بیشتر است. چین با تصاحب ۱۹۵۰۰۰ بیت کوین (۸.۴ میلیارد دلار) در سال ۲۰۲۰، رقیب این کشور محسوب می‌شود.

منبع: اطلاعات انلاین