به گزارش خبرنگار اجتماعی زیرنویس، علیرضا زاکانی ، روز چهارشنبه طی یک گفت و گو اعلام کرد که شهرداری تهران وظایف خود در قبال قانون هوای پاک را رعایت کرده است، حتی فراتر! این در حالی است که شهروندان تهرانی اکثر روزهای امسال را با هوای آلوده طی کردند و که هر روز آلوده مصادف […]

به گزارش خبرنگار اجتماعی زیرنویس، علیرضا زاکانی ، روز چهارشنبه طی یک گفت و گو اعلام کرد که شهرداری تهران وظایف خود در قبال قانون هوای پاک را رعایت کرده است، حتی فراتر!

این در حالی است که شهروندان تهرانی اکثر روزهای امسال را با هوای آلوده طی کردند و که هر روز آلوده مصادف با درگیر شدن جسم و روان ساکنان شهر با انواع بیماری های جسمی و روحی. در این شرایط شنیدن این سخن از شهردار تهران که وظیفه خود را در قبال هوای پاک انجام داده است از سوی مردم مورد تعجب است.

محمدحسن آصفری نمایندهٔ مجلس شورای اسلامی در واکنش به ادعای شهردار تهران مبنی بر اجرای صد درصد قانون هوای پاک توسط شهرداری گفت :تشخیص اینکه  شهرداری تهران وظایف خود را در قانون هوای پاک اجرا کرده یا نکرده به عهده سازمان محیط زیست است.

وی در ادامه افزود:”مجلس شورای اسلامی” در سال ۹۶ “سازمان محیط زیست” را با تصویب قانون هوای پاک متولی و ناظر دستگاههای موثر در قانون هوای پاک کرد. سازمان محیط زیست باید اعلام کند کدام دستگاه متخلف است و به وظایف خود عمل نکرده آیا شهرداری به وظایف خودش عمل کرده یا نه.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها به خبرنگار اجتماعی زیرنویس گفت:موضوع هوای پاک بسیار جدی است و فقط مختص تهران نیست و همه شهرها درگیر آن هستند.حل آن از  عهده یک دستگاه بر نمی‌آید “مازوت سوزی نیروگاهها” و فعالیت “صنایع” در اطراف شهرها آلودگی هوا را تشدید می کنند و سازمان محیط زیست باید آن را پی گیری کند.

منبع خبر: رکنـا