شاهین بیانی کاپیتان اسبق تیم استقلال و مدافع سال‌های گذشته تیم ملی فوتبال کشورمان در گفتگو با خبر ورزشی، درباره دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل بورکینافاسو اظهار داشت: شاهد برگزاری یک فوتبال تمام عیار بودیم. مسابقه بیشتر از اینکه شبیه یک دیدار دوستانه باشد شبیه یک فوتبال کاملا جدی و رسمی بود. حریف خیلی […]

شاهین بیانی کاپیتان اسبق تیم استقلال و مدافع سال‌های گذشته تیم ملی فوتبال کشورمان در گفتگو با خبر ورزشی، درباره دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل بورکینافاسو اظهار داشت: شاهد برگزاری یک فوتبال تمام عیار بودیم. مسابقه بیشتر از اینکه شبیه یک دیدار دوستانه باشد شبیه یک فوتبال کاملا جدی و رسمی بود. حریف خیلی در متن بازی فرو رفته بود.

وی افزود: وقتی در اوایل نیمه اول که علیرضا بیرانوند به آن شکل مصدوم شد و روی زمین نشست نگران شدم که مبادا جدی بودن این مسابقه باعث شود بازیکنان دیگری را هم در طول مسابقه از دست بدهیم که شکر خدا اتفاق خاصی رخ نداد و توانستیم در نهایت بازی را با دو گل برنده شویم اما یک موضوع مرا نگران کرد.

مدافع اسبق تیم ملی ادامه داد: با توجه به حساسیت رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ما باید در خط دفاع دقت عمل بیشتری داشته باشیم. البته بچه‌های خط دفاع در این دیدار عملکرد خوبی داشتند اما به طور کلی نباید تا این اندازه حریف را دست کم بگیریم. باید بدانیم در جام ملتهای آسیا با مهاجمان و هافبک های حرفه‌ای روبرو هستیم که در مراحل بالاتر از دور گروهی می‌توانند برای ما خطرساز شوند.

بیانی درباره عملکرد کلی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: خوشبختانه بازیکنان اروپا رفته تیم ملی فوتبال کشورمان در چنین مسابقاتی نه تنها نگرانی بابت رو در رو شدن با حریفان ندارند بلکه از عملکرد خیلی خوبی هم برخوردارند و ما را امیدوار می‌کنند که دروازه هر تیمی را باز کنند. قطعاً با اضافه شدن سردار آزمون به جمع نفرات تیم ملی ما در خط حمله از این هم قوی‌تر خواهیم بود. طارمی ثابت کرد چرا در اروپا هنوز هم خواهان دارد. فقط یک لحظه برایش کافی بود تا گلش را بزند.

پیشکسوت استقلال: بیرانوند که نشست نگران شدم/ طارمی ثابت کرد چرا هنوز در اروپا مشتری دارد/ این تیم ملی «ایرانی» فوتبال بازی می‌کند

وی همچنین درباره سبک بازی تیم ملی فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: خوشبختانه پس از سال‌ها بازی تدافعی که هیچ شباهتی به فوتبال ایران نداشت حالا شاهد یک فوتبال رو به جلو واقعاً ایرانی هستیم. امیر قلعه نویی شرایطی برای تیم ملی ایجاد کرده که تیم رو به جلو بازی می‌کند و میل به حمله حتی مقابل یک حریف گردن کلفت آفریقایی هم کاملاً در گام‌های بازیکنان ما به چشم می‌آید. امیدوارم در جام ملت‌ها با همین سبک بتوانیم به قهرمانی برسیم.

بیانی درباره حضور تماشاگران در جزیره کیش گفت: برگزاری مسابقات تیم ملی در استادیوم‌های کوچک گاهی به همین شکل می‌تواند تیم را با انگیزه زیادی به میدان بفرستد. واقعا باعث خوشحالی بود که می‌دیدیم هواداران خانم و آقا تیم ملی را تشویق می‌کنند و امیدوارم همین تشویق‌ها کمک کند تا تیم ملی با سربلندی از جام ملت‌ها برگردد هرچند که کار سختی در پیش داریم.

منبع: خبـر ورزشی