استارتاپی فرانسوی ماسک جدیدی برای «جذب فرکانس‌های صوتی» تولید کرده است که طراحی شبیه پوزه‌بند دارد. CES همواره نمایشگاهی برای رونمایی گجت‌های عجیب‌وغریب بوده است و مراسم CES ۲۰۲۴ از این قاعده مستثنی نیست. در جدیدترین نمونه، گجتی رونمایی شده است که طراحی شبیه پوزه‌بند دارد، اما پرکاربرد به نظر می‌رسد استارتاپ فرانسوی Skyted که […]

استارتاپی فرانسوی ماسک جدیدی برای «جذب فرکانس‌های صوتی» تولید کرده است که طراحی شبیه پوزه‌بند دارد.

پوزه‌بندی که برای انسان‌ها طراحی شده‌است!

CES همواره نمایشگاهی برای رونمایی گجت‌های عجیب‌وغریب بوده است و مراسم CES ۲۰۲۴ از این قاعده مستثنی نیست. در جدیدترین نمونه، گجتی رونمایی شده است که طراحی شبیه پوزه‌بند دارد، اما پرکاربرد به نظر می‌رسد

استارتاپ فرانسوی Skyted که توسط یکی از مدیران ارشد سابق ایرباس بنیان‌گذاری شده، در بیانیه‌ای مطبوعاتی دو ماسک جدید به نام‌های Mobility Privacy Mask و Hybrid Silent Mask رونمایی کرده است. این دو ماسک به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که در محیط‌های پرسروصدا مثل قطار و تاکسی، «فرکانس‌های صوتی را جذب کنند.»

مدیرعامل Skyted می‌گوید راهکار جدید این استارتاپ مخصوص کسانی است که به‌طور مکرر رفت‌وآمد می‌کنند و گاهی‌اوقات نیاز دارند که در محیط‌های شلوغ مثل مترو، وارد جلسات آنلاین شوند: «اهمیتی ندارد که مکان شما چقدر شلوغ یا عمومی است، چون می‌توانید در سکوت کامل صحبت کنید، با اطمینان از این‌که هیچ‌کس در نزدیک شما مکالمه را نمی‌شنود.»

ماسک جدید شرکت Skyted طراحی چندان جذابی ندارد و در نگاه اول بیشتر شبیه پوزه‌بند است. همین سبک طراحی باعث شده این محصول در شبکه‌های اجتماعی دست‌مایه‌ی میم‌ها شود. البته ساختار ماسک‌هایی با طراحی عجیب، بی‌سابقه نیست و سال گذشته ماسک دایسون زون سروصدای زیادی به پا کرده بود.

ماسک جدید Skyted با وزن ۲۲۰ گرمی‌اش، سبک محسوب نمی‌شود؛ با این‌حال Skyted می‌گوید مزایای ماسک به حدی است که می‌توان از وزنش چشم‌پوشی کرد.

Mobility Privacy Mask با مواد ویژه‌ای ساخته شده است که صدا را خفه می‌کنند. این مواد به‌صورت سیمی یا بی‌سیم با اپلیکیشنی موبایلی ارتباط برقرار می‌کنند تا کاربر بتواند ازطریق میکروفون موبایل، صحبت کند و نیازی به برداشتن ماسک نباشد. اپلیکیشن همچنین سطح صدا را تشخیص و به «قابل‌فهم‌بودن»‌ سخنان کاربر امتیاز می‌دهد.

Skyted می‌گوید ماسک‌هایش برای تجربه‌ی غوطه‌ورکننده‌ی بازی‌ها نیز مناسبند و حتی در بخشی از وب‌سایتش می‌گوید ماسک‌ها کاربرد نظامی خواهند داشت. این شرکت با ارتش فرانسه همکاری کرده است تا نسخه‌ی سفارشی ماسک‌های جدیدش را برای نیروهای ویژه توسعه دهد.

بر اساس ادعای Skyted، ماسک‌های جدید این شرکت ۸۰ درصد از صدای کاربر را خنثی می‌کنند تا بقیه‌ی کسانی که در نزدیکی او هستند، صدا را نشوند. این ماسک‌ها همچنین با حذف‌کردن سروصدای محیط باعث بهبود تماس‌های صوتی و ویدیویی می‌شود.

قیمت ماسک‌های جدید Skyted از ۲۹۹ دلار شروع می‌شود و این محصولات فعلا در داخل پویش کیک‌استارتر هستند و تاریخ عرضه‌ی دقیقی ندارند. این استارتاپ سال گذشته موفق شد یک میلیون دلار سرمایه جذب کند.

زومیت

+