دولت و مجلس از پاسخ گویی درباره دستمزد کارگران فرار می‌کنند
دولت و مجلس از پاسخ گویی درباره دستمزد کارگران فرار می‌کنند

قدس نوشت: آیت اسدی، نماینده کارگران در شورای عالی کار می‌گوید: رئیس‌جمهور در تبلیغات انتخاباتی، اصلاح مزد بر اساس تورم را وعده داده بود بنابراین جامعه کارگری امروز اولاً خواهان ورود مستقیم وی به مباحث مزدی است و ثانیاً از نمایندگان مجلس می‌خواهد از خواب گران بیدار شوند و دست‌کم در سال پایانی نمایندگی، مزد […]

- دولت و مجلس از پاسخ گویی درباره دستمزد کارگران فرار می‌کنند

قدس نوشت: آیت اسدی، نماینده کارگران در شورای عالی کار می‌گوید: رئیس‌جمهور در تبلیغات انتخاباتی، اصلاح مزد بر اساس تورم را وعده داده بود بنابراین جامعه کارگری امروز اولاً خواهان ورود مستقیم وی به مباحث مزدی است و ثانیاً از نمایندگان مجلس می‌خواهد از خواب گران بیدار شوند و دست‌کم در سال پایانی نمایندگی، مزد را به پای تورم برسانند.

وی در واکنش به پافشاری وزارت اقتصاد مبنی بر منطقه‌ای شدن مزد تأکید می‌کند: نمایندگان کارگری از هر راهکار قانونی‌ای که درآمد کارگر را افزایش دهد، استقبال می‌کنند، اما پیشنهاد وزارت اقتصاد برای مزد منطقه‌ای روشن نیست و صرفاً کلی‌گویی است.

نماینده کارگران در شورای عالی کار می‌گوید: وقتی دولت پیشنهاد روشنی در خصوص مزد منطقه‌ای ندارد، جامعه کارگری هم زیر بار کلی‌گویی نمی‌رود. ما اعضای اصلی شورای عالی کار حتی نسخه اصلی پیشنهاد دولت را ندیده‌ایم و مطالعه نکرده‌ایم.

مرکز پژوهش‌های مجلس هم موضع مشخصی ندارد و پیشنهاد داده حق مسکن در مناطق مختلف تغییر کند. در بدنه دولت چندین نظر وجود دارد، پس چرا باید جامعه کارگری در این وانفسای تورم، سختی معیشت و تحریم با کلی‌گویی برای مزد منطقه‌ای موافق باشد؟ 

اسدی اضافه می‌کند: نمایندگان مجلس به عنوان وکلای مردم، از خواب گران بیدار شوند. آن‌ها خودشان در قانون خدمات کشوری مصوب کرده‌اند که مزد کارکنان دولت و کارگران دولتی بر اساس تورم افزایش یابد، اما متأسفانه از کمیسیون اجتماعی اخباری مبنی بر افزایش ۲۵درصدی مزد را می‌شنویم.

اسدی می‌گوید: نمایندگان دست‌کم در سال آخر، به خودشان بیایند و حقیقتاً نماینده مردم باشند و در شرایط تورمی پس از هدفمندی یارانه‌ها دلشان به حال مردم و قشر حقوق‌بگیری که به بیچارگی رسیده، بسوزد و حقوق سال ۱۴۰۳ را بر اساس نرخ تورم اصلاح کنند.

منبع: اطلاعات انلاین