به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، ظهر شنبه در دیدار عمومی با مردم زنجان در محل مصلی خاتم‌الانبیاء ضمن قدردانی از مردم با غیرت زنجان اظهار کرد: من قرار بود روز گذشته در جمع باصفای شما حضور داشته باشم اما به دلیل سفر به کرمان میسر نشد و امروز به زنجان وارد شدم […]

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، ظهر شنبه در دیدار عمومی با مردم زنجان در محل مصلی خاتم‌الانبیاء ضمن قدردانی از مردم با غیرت زنجان اظهار کرد: من قرار بود روز گذشته در جمع باصفای شما حضور داشته باشم اما به دلیل سفر به کرمان میسر نشد و امروز به زنجان وارد شدم و از حضور شما تقدیر می‌کنم.

وی با بیان اینکه اجتماع عظیم امروز مردم زنجان معنای خاصی داشت، تصریح کرد: یکی این معانی این حضور برای عرض تسلیت به خانواده شهدای کرمان و دوم اعلام بیزاری از رژیم صهیونیستی و حامیانش و سوم حمایت از مردم مظلوم و مقتدر فلسطین است.

رئیس‌جمهور ویژگی شاخص مردم و شهر زنجان را نام و یاد امام حسین (ع) دانست و گفت: سخن از کربلای حسین است که رمز ماندگاری انقلاب و رمز استیصال دشمنان این نهضت و پیروزی رزمندگان در دفاع مقدس به شمار می‌رود و آنچه امید می‌آفریند و قلب‌ها را پیوند می‌دهد نام حسین (ع) است.

وی با اشاره به اینکه به مردم این سامان ارادت دارم و توفیق دارم قبل از مسئولیت در دولت در جمع نورانی حسینیان زنجان شرکت می‌کردم و از اخلاص و صفای شما به امام حسین (ع) نورانیت می‌گرفتم، خاطرنشان کرد: شرایطی که امروز در آن زندگی می‌کنیم، خاص است و باید تحلیل درستی از وضعیت منطقه داشته باشیم.

فلسطین مظلوم مقتدر است

آیت‌الله رییسی با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ سال است که امام خمینی (ره) حمایت از فلسطین، ضرورت آزادی قدس شریف، مسئله اول بودن فلسطین در جهان اسلام و غده سرطانی بودن رژیم صهیونیست را مطرح کردند، عنوان کرد: این موضع‌گیری موجب دشمنی دشمنان شد اما ما بر مواضع خود پافشاری کرده و موضع‌گیری جمهوری اسلامی ایران از برحق بودن فلسطین بر جهان روشن شده است.

وی فلسطین را مظلوم مقتدر خواند و افزود: رژیم جعلی صهیونیست که استکبار جهانی از او حمایت می‌کند، حتماً رفتنی است و این وعده الهی است که ظلم و باطل پایداری ندارد.

رییس‌جمهور یادآور شد: دشمنی با ملت ایران و سپاه اسلام و سردار سرافراز ما حاج قاسم سلیمانی برای آن است که نظام جمهوری اسلامی، رهبری فرزانه و ملت ایران بر حق مظلومان و فلسطین تأکید دارد و دفاع از مظلومان عالم و خروشیدن بر مستکبران عالم سیاست ما است و آن را سیاست درستی می‌دانیم.

وی با تدکید بر اینکه توجه مردم به عاشورا همواره ما را به حق‌خواهی و عدالت‌خواهی دعوت می‌کند، اظهار کرد: دشمن در این چهل و چند سال تحریم، تهدید، محاصره اقتصادی و حمله نظامی کرد اما ملتی که می‌خواهد آزادی و استقلال داشته باشد در جنگ اراده‌ها پیروز شد.

آیت‌الله رییسی ادامه داد: علی رغم تهدیدها و تحریمی‌ها ملت ما گام‌های بلندی برداشت و به جهان ثابت کرد با اعتقاد به دین و ارزش‌های الهی می‌توان مسیر پیشرفت را طی کرد و اکنون می‌توانیم به دنیا بگوییم کشور ایران پیشرفته و فناور است و ملت توانست به خیلی از فنون و رموزی که ما را محدود می‌کردند دست یابد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مجید شهریاری، دانشمند هسته‌ای زنجانی ابراز کرد: بسیاری از صنایع در کشور ما از جمله صنعت هسته‌ای بومی شده است، و در حالی که دشمنان تصور می‌کردند با ترور دانشمندان می‌تواند این صنعت را نابود کنند، اما کشور ما قصد داشت تا از این فناوری در حوزه‌هایی مثل پزشکی استفاده کند و پیشرفت کشور با ترور متوقف نمی‌شود.

آمار نشان می‌دهد بیش از ۵ درصد در ۶ ماهه رشد اقتصادی داریم

رییس جمهور به پیشرفت در صنایع نظامی و پارک‌های علم و فناوری اشاره کرد و گفت: آمار نشان می‌دهد بیش از ۵ درصد در ۶ ماهه رشد اقتصادی داریم و بیش از ۶۰ واحد تولدی تعطیل و نیمه تعطیل در زنجان راه‌اندازی شده است.

رییسی با اشاره به اینکه آمار بیکاری در زنجان ۵ درصد کاهش یافته است، اعلام کرد: بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان و بیش از ۶۰ میلیون دلار در مدت فعالیت دولت سیزدهم در استان زنجان سرمایه‌گذاری شده و تولید، صادرات و اشتغال روبه افزایش است.

رییس جمهور با بیان اینکه ملت اراده کرده تا در عرصه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی اثرگذار باشد، عنوان کرد: در بسیاری از استان‌ها تلاش و فعالیت مضاعف شده و در حوزه صنعت، کشاورزی و معدن و سایر بخش‌ها کارهای بسیاری انجام شده و در دست اقدام است.

وی یادآور شد: دشمن می‌خواست ما را متوقف کند اما به اعتراف صاحبنظران در دنیا، ایران در جایگاهی است که در مقابل استکبار ایستادگی کرده و با اتکا به رمزی که امام حسین (ع) آموخت یعنی هیهات من الذله توانسته به پیشرفت دست یابد؛ در واقع دشمنان رمز پیشرفت را در تسلیم شدن می‌دانستند اما انقلاب، شهدا، رهبر معظم و دین به ما آموخت می‌توان راه پیشرفت را مبتنی بر آزادی طی کرد.

استان زنجان مردمانی سخت کوش، بابصیرت و بااراده دارد

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه استان زنجان مردمانی سخت کوش، بابصیرت و بااراده دارد، اظهار کرد: یکی از اهداف سفر امروز، پیگیری مصوبات دور اول است که کارهای خوبی انجام شده است.

وی مسکن را یکی از نگرانی‌های مردم خواند و گفت: با اقدامات انجام شده بیش از ۷ هزار مسکن در سراسر استان آماده تحویل است و بیش از ۱۰ هزار زمین نیز برای تحویل به مردم آماده شده است و با پیگیری مطالبات مردم کوی فلسطین در سفر گذشته، امروز صاحب خانه شدند.

رئیس‌جمهور به فراهم کردن زمینه کار و تلاش با توجه به روحیه تلاش مردم زنجان تأکید کرد و افزود: مسئله اشتغال در استان زنجان برای ما مهم است به‌ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی و تحصیل‌کردگان باید مورد توجه قرار گیرند.

باید الگوی مصرف آب داشته باشیم

وی با بیان اینکه موضوع آب یه‌ویژه در بخش کشاورزی، مسئله مهمی است، خاطرنشان کرد: بیشترین آب مصرفی در کشور مربوط به کشاورزی است و باید الگوی مصرف داشته باشیم و با استفاده از آبیاری قطره‌ای و سطحی می‌توانیم مصرف آب را یک چهارم و بهره‌وری را ۴ یا ۵ برابر کنیم.

آیت‌الله رئیسی با تأکید بر اینکه اصلاح بهره‌برداری از منابع آبی می‌تواند گام خوبی باشد که برای آن برنامه داریم، تصریح کرد: در این دولت عبور کردن از چاله‌ها، بدون چاره و راهکار نیست بلکه برنامه دولت حل مسئله در حوزه‌های علمی و فماوری صنعت و کشاورزی است و در این راستا موضوع آب زنجان برنامه ما است و با برنامه ریزی و اختصاص اعتبار کار دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه باید برای برخی مسائل استان زنجان مثل راه آهن و پتروشیمی باید تصمیم گیری خاص شود، عنوان کرد: ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ۱۸ سال است که آغاز شده و در بازدید از این پروژه مقرر شد کار را به استان واگذار کنیم و اعتبار لازم پیش‌بینی شده تا در شهریور سال آینده از این ورزشگاه بهره‌برداری کنیم.

شان من و مدیران خدمت‌گزاری به مردم است

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه کارهای نیمه تمام باید به پایان برسد تا مورد بهره‌برداری مردم قرار گیرد، خطاب به مدیران ابراز کرد: شان من و مدیران خدمت‌گزاری به مردم است بنابراین کسی که به دستگاهی مراجعه می‌کند باید راضی برگردد و حتی اگر کار او قابل انجام نیست باید در این خصوص اقناع صورت گیرد.

وی ادامه داد: اگر با روابط و بروکراسی نادرست و پیچ دادن از این اداره به اداره دیگر در انجام کار مردم تاخیر ایجاد شود، به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به مطالبه برخی از مردم و اعضای تعاونی‌های مسکن عنوان کرد: موضوع تعاونی ها باید حل شود و اگر قرار این است مسئله‌ای باقی نماند، راهکار دارد و معاونت اجرایی رئیس جمهور باید این کارها را به شکل متمرکز دنبال کنند.

وی با تأکید بر اینکه مردم باید احساس کنند کارها با سرعت انجام می می‌شود و باید دقت و سرعت در کار باشد، تصریح کرد: این سومین سفر به زنجان است اما اگر لازم باشد ۱۰ بار هم برای حل مشکلات به استان سفر کنم این کار را خواهم کرد و حد ما احساس مردم انقلابی و بابصیرت استان است که مسائل آن‌ها حل شود.

منبع: مـهر