امیر عابدینی در خصوص وضعیت فوتبال ایران اظهار داشت: فوتبال را خود به خود بیمارش می‌کنیم و دست بردار هم نیستیم، چون یک هنجار است و هنجارسازی می‌کند! ما در وضعیت موجود اجتماعی گرفتاری‌های عجیبی داریم که یکی از آنها گرانی است که همه مردم آن را لمس می‌کنند. یک بخش‌هایی در اوج ناهنجاری، هنجارسازی […]

- نکونام باید دست از پرخاشگری بردارد؛ او فکر می کند همه دنیا دشمنش هستند!/ گل محمدی به جای حواشی در قالب فوتبال کار کند

امیر عابدینی در خصوص وضعیت فوتبال ایران اظهار داشت: فوتبال را خود به خود بیمارش می‌کنیم و دست بردار هم نیستیم، چون یک هنجار است و هنجارسازی می‌کند! ما در وضعیت موجود اجتماعی گرفتاری‌های عجیبی داریم که یکی از آنها گرانی است که همه مردم آن را لمس می‌کنند. یک بخش‌هایی در اوج ناهنجاری، هنجارسازی می‌کنند، یکی از جاهایی که هنجارسازی می‌کند ورزش است که مردم دوستش دارند و به قهرمانی‌هایش دلخوش هستند. هویت‌هایی در آن شکل گرفته همچون هویت قرمز، آبی، زرد و… اینها هویت منطقه‌ای و ملی دارند.

عابدینی در خصوص موضع گیری مدیران استقلال، پرسپولیس و سپاهان مقابل احکام صادر شده کمیته استیناف گفت: در تمام دنیا اتحادیه‌ها به دلیل اینکه باشگاه‌ها در بخش حقوق عمومی با هم یک جور فکر می‌کنند، شکل می‌گیرند، یک مرامنامه می‌نویسند و در قالب آن از هویت باشگاهی خود دفاع می‌کنند اما در اینجا ما خوشحال می‌شویم که یک باشگاه زانویش به زمین بخورد. این خطرناک است که مدیران باشگاه‌های ما می‌آیند از سیستم‌های مجازی استفاده می‌کنند و به هم می‌توپند. سرمربیان تیم‌ها هم فکر می‌کنند یکی از وظایف‌شان این است که در رابطه با تیم مقابل صحبت کنند! این در چارچوب وظایف سرمربیان تعریف نشده است. هر چه انرژی برای حواشی بسوزانید این انرژی از زمین خودتان کسر می‌شود و بازیکنانتان را هم برای ورود به آن درگیری و حواشی سوق می‌دهید. بهتر است گل‌محمدی باورهایی که دارد از جمله اینکه توانمند، فرهیخته و با دانش است را حفظ کند و به جای حواشی در قالب فوتبال کار کند. بخش عمده‌ای از دردهایی که نکونام عنوان می‌کند درست است اما نکونام هم باید دست از این سبک پرخاشگری بردارد و فکر نکند همه دنیا دشمنش هستند و او باید در یک فرآیند عجیب و غریب هم بیرون از زمین، هم داخل زمین هم با داور و کارشناس و… بجنگد. مطرح کردن این مسائل کار سرمربی نیست باید سیستم دیگری بیاید و این حرف‌ها را بزند. سرمربی نباید خودش، خودش را به چالش بکشد.

وی در ادامه گفت: بازی‌ها را که نگاه می‌کنم واقعا بعضی تیم‌ها خوب فوتبال بازی می‌کنند و فوتبال را می‌فهمند اما چون بضاعت‌شان پایین است کارشان ابتر می‌ماند. پرسپولیس گاهی اوقات بسیار خوب است و گاهی هم اصلا باورمان نمی‌شود این پرسپولیس است یا استقلال! ما در سه آیتم اصلی فوتبال؛ سرعت، قدرت و تکنیک گرفتاری داریم! در این موارد نسبت به استانداردهای جهانی پایین هستیم. این سه با هم ضلع چهارم که تاکتیک است را شکل می‌دهند. اگر این سه مورد نباشد کار به تاکتیک خوب هم نمی‌رسد، بخاطر همین وقتی به آسیا می‌رویم دستمان رو می‌شود که چقدر ضعیف هستیم.

مدیرعامل پیشین پرسپولیس در رابطه با احکام کمیته استیناف در خصوص بازگشت امتیازات دو تیم سپاهان و پرسپولیس بیان کرد: آقای درویش جواب خوبی دادند و گفتند اگر پول می‌خواهید بقیه بازی‌ها را کنار بگذارید! جریمه را می‌گذارید بماند، اما آن که تنبیه است را برمی دارید! سقف چه معنی دارد؟ چرا اصلا باید این قانون پذیرفته شود؟ وزارت ورزش باید به استقلال و پرسپولیس بگوید سقف تان از فلان مبلغ بالاتر نرود و بعد در هیات دولت مصوب کنند تا مبنای قانونی پیدا کند.

وی افزود: اگر تیم‌هایی مثل سپاهان بودجه بالایی لحاظ می‌کنند باید به سایر تیم‌ها مساعدت شود و کمک شان کنیم که در ورزش یک برابری ایجاد شود. در تمام دنیا دولت‌ها بخصوص شهرداری‌ها به باشگاه‌هایشان کمک می‌کنند. گاهی با چنین قوانینی ضربه بر پیکره‌ی تیم‌ها می‌زنیم.

عابدینی در پایان گفت: اگر سپاهان زیر مجموعه بخش خصوصی است نباید کاری به آن داشته باشیم و هر چقدر دلشان می‌خواهد هزینه کنند اما اگر زیرمجموعه دولت است باید بقیه بخش‌ها هم بتوانند از این بضاعت استفاده کنند. تصور من این است که آقای کیومرث هاشمی با تفکری که برای ساماندهی فوتبال و ورزش دارد روی این بخش وقت می‌گذارد و اگر چنین اتفاقی بیفتد یک هارمونی ایجاد می‌کند که فوتبال ما مسیرش را در آشفته بازار طی نکند.

بیشتر بخوانید: کنایه سنگین پورعلی‌گنجی به هافبک استقلال؛ احتمالاً اسنپ کار می‌کند/ بیش‌تر از علی بیرانوند کسی نگرفته است

منبع: خبـر ورزشی