محمدرضا رفیعی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به بررسی نقشه‌های هواشناسی استان اصفهان طی ۲ روز آینده اظهار کرد: بررسی این نقشه‌ها بیانگر گذر موج ضعیف و ناپایدار از روی استان است. وی افزود: بر این اساس در بیشتر مناطق استان گاهی افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید تا […]

محمدرضا رفیعی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به بررسی نقشه‌های هواشناسی استان اصفهان طی ۲ روز آینده اظهار کرد: بررسی این نقشه‌ها بیانگر گذر موج ضعیف و ناپایدار از روی استان است.

وی افزود: بر این اساس در بیشتر مناطق استان گاهی افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید تا شدید و نیمه شمالی استان، بارش پراکنده و خفیف باران و در مناطق مُرتفع ریزش برف پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس مسؤول پیش بینی هوای استان اصفهان با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی در مورد فعالیت سامانه بارشی ادامه داد: بارش پراکنده باران و برف در مناطق مرتفع، وزش باد شدید، مه آلودگی و کاهش دید افقی، کاهش نسبی دما از بعدازظهر امروز شنبه تا اوایل وقت روز یکشنبه در آران و بیدگل، اردستان، انارک، بادرود، چوپانان، خور و بیابانک، کاشان، مهاباد و نطنز پیش بینی شده است.

وی افزود: احتمال لغزندگی سطح جاده‌ها به ویژه در گردنه‌ها، شکل‌گیری کولاک برف محلی، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی به صورت محدود و آسیب رسیدن به سازه‌های موقت وجود دارد.

رفیعی با بیان اینکه وضعیت جوی امروز به صورت صاف تا کمی ابری، در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد شدید در نیمه شمالی همراه با بارش پراکنده برف و باران خواهد بود، گفت: پس از خروج این موج از فردا تا اواسط هفته، جوی پایدار مورد انتظار است که در کلانشهر اصفهان و مناطق صنعتی با افزایش غلظت آلاینده‌ها همراه خواهد بود.

وی با اشاره به وضعیت دمایی در استان اصلفهان طی ۲۴ ساعت آینده تصریح کرد: دمای هوای بیشتر مناطق استان در این بازه زمانی ۲ تا سه درجه سانتی‌گراد کاهش خواهد داشت.

کارشناس مسؤول پیش بینی هوای استان اصفهان اضافه کرد: همچنین طی ۲۴ ساعت آینده بویین میاندشت با دمای ۸ درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین و کاشان و چوپانان با دمای ۱۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین نقطه استان اصفهان پیش‌بینی شده است.

منبع: مـهر