به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا از تاریخ ۲۲ دی تا ۲۱ بهمن با حضور ۲۴ تیم به میزبانی قطر برگزار خواهد شد و تیم ملی فوتبال کشورمان با هدایت امیر قلعه نویی که برای برپایی اردوی آماده سازی به جزیره کیش رفته است امیدوار است بتواند پس از سال‌ها به مقام […]

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا از تاریخ ۲۲ دی تا ۲۱ بهمن با حضور ۲۴ تیم به میزبانی قطر برگزار خواهد شد و تیم ملی فوتبال کشورمان با هدایت امیر قلعه نویی که برای برپایی اردوی آماده سازی به جزیره کیش رفته است امیدوار است بتواند پس از سال‌ها به مقام قهرمانی این رقابت‌ها دست پیدا کند.

علی اصغر مدیرروستا کارشناس فوتبال که سابقه بازی در تیم ملی را در کارنامه دارد در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص این دوره از مسابقات ضمن تاکید بر اینکه ساختار فوتبال در کشورهایی مانند ژاپن، کره و استرالیا از ایران بهتر و قدرتمندتر عمل کرده است ابراز امیدواری کرد تیم ایران بتواند پس از سال‌ها نتیجه قابل توجهی در این رقابت‌ها کسب کند.

وی در خصوص شرایط تیم ملی اظهار داشت: این مسابقات یک تورنمنت مهم برای تیم ملی است و فوتبال ایران هم سال‌های زیادی است که نتوانسته است در این رقابت‌ها توفیقی کسب کند. در حال حاضر نفرات خوبی در تیم داریم که می‌توانند تأثیرگذار باشند و کادر فنی هم توانسته است نفرات خوبی را در کنار خود جمع کند.

احتمالی که موقعیت تیم را به خطر می‌اندازد/ قلعه‌نویی اشتباه نکرد

این کارشناس فوتبالی کشورمان با توجه برگزاری دیدار برابر بورکینافاسو و انجام آخرین دیدار تدارکاتی در قطر با تیم ملی اندونزی افزود: تیم ایران بازی‌های تدارکاتی خوبی نداشته است و امیدواریم این دو دیدار بتواند نقاط ضعف تیم ایران را نشان دهد.

مدیرروستا در خصوص شرایط دیگر تیم‌های آسیایی هم افزود: شرایط تیم‌ها در مرحله گروهی به گونه‌ای است که در این مرحله با مشکل خاصی مواجه نخواهیم شد اما اگر در مرحله حذفی با تیمی مثل کره مواجه شویم دچار دردسر می‌شویم. برای پیروزی برابر تیم‌هایی مثل کره جنوبی و ژاپن به تلاش مضاعفی از سوی بازیکنان نیازمندیم. ساختار فوتبال در این کشورها از فوتبال ایران پیشی گرفته است و به واسطه مهارت‌های فردی بازیکنان و تعصبی که بازیکنان ایرانی دارند شاید بتوانیم برابر این تیم‌ها موفقیتی کسب کنیم.

بازیکن سابق تیم ملی ادامه داد: هدف ما نباید معطوف به این رقابت‌ها باشد بلکه باید تلاش کنیم پی ریزی خوبی انجام دهیم تا خود را به تیمی مثل ژاپن برسانیم و فوتبال ملی را در بلند مدت تقویت کنیم.

احتمالی که موقعیت تیم را به خطر می‌اندازد/ قلعه‌نویی اشتباه نکرد

علی اصغر مدیرروستا در خصوص شرایط سنی بازیکنان و عدم دعوت از برخی چهره‌های جوان گفت: با توجه به اینکه سال‌های زیادی است که در این رقابت‌ها به موفقیتی نرسیده ایم کادر فنی ترجیح داده است مبحث جوان‌گرایی در تیم را به بعد از جام ملت‌ها موکول کند. هر چند تغییر کامل نفرات تیم با بازیکنان جوان کار اشتباهی است اما می‌شد با تغییر چند بازیکن و دعوت از چند بازیکن جوان این کار را انجام داد. قطعاً چنین کاری نه تنها آسیبی به تیم نمی‌زد بلکه می‌توانست باعث افزایش انگیزه و تجربه این بازیکنان جوان شود.

او در پایان برای تیم ملی فوتبال ایران آرزوی موفقیت کرد و گفت: لژیونرهای خوبی در تیم ملی هستند و نسل خوبی را در این تیم داریم و امیدوارم که بتوانند در جام ملت‌ها نتیجه مطلوبی کسب کنند.

منبع: مـهر