به گزارش خبرنگار قضائی مهر، پس از عملیات تروریستی در کرمان که منجر به شهادت ۹۰ نفر از هموطنان شد برخی افراد با تولید، انتشار و بازنشر محتوای خلاف واقع در برخی شبکه‌های اجتماعی امنیت روانی جامعه را هدف گرفتند. این افراد در اظهارنظرهایی توهین آمیز حرمت شهدای حادثه تروریستی کرمان و شهید حاج قاسم […]

به گزارش خبرنگار قضائی مهر، پس از عملیات تروریستی در کرمان که منجر به شهادت ۹۰ نفر از هموطنان شد برخی افراد با تولید، انتشار و بازنشر محتوای خلاف واقع در برخی شبکه‌های اجتماعی امنیت روانی جامعه را هدف گرفتند. این افراد در اظهارنظرهایی توهین آمیز حرمت شهدای حادثه تروریستی کرمان و شهید حاج قاسم سلیمانی را شکستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی، دادستان کل کشور پس از حرمت شکنی‌های صورت گرفته خطاب به دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر کشور دستور داد: با توجه به ضرورت برخورد قاطع با اشخاص غافل یا معاندی که بعد از حادثه دلخراش تروریستی در مسیر گلزار شهدای کرمان، با تولید، انتشار و بازنشر محتوای کذب و خلاف قانون و دارای وصف مجرمانه در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، امنیت روانی جامعه را مخدوش می‌نمایند، لازم است بقید فوریت، دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظام، ضمن رصد جامع، بهنگام و هوشمند در فضای مجازی و رسانه‌ای، کلیه عوامل و مرتکبین مرتبط با موضوع و دارای مسئولیت قانونی را شناسایی و به منظور رسیدگی و اقدام مناسب قضائی به دادسرای ذی‌صلاح معرفی کنند.

پس از این دستور و با همکاری دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی تعدادی حرمت شکن در استان‌های مختلف شناسایی، دستگیر و به مراجع قضائی ذی‌صلاح معرفی شدند.

در حال حاضر با تکمیل گردشکار پرونده قضائی از سوی ضابط قضائی برای افراد هتاک پرونده‌هایی در دستگاه قضائی تشکیل و در حال رسیدگی است.

منبع: مـهر