روز ملی قنادان در راه است
روز ملی قنادان در راه است

اطلاعات نوشت: علی بهره مند دیروز درجمع خبرنگاران با اعلام این مطلب، از قنادی‌ها و شیرینی فروشی‌ها درخواست کرد تا در روز ملی قناد برای مشتریان خود تخفیف ۱۰ درصدی لحاظ کنند و گفت: کارگروهی در اتحادیه تشکیل شده که واحدهای قنادی بر اساس کیفیت، میزان مشتری و فروش رتبه بندی می‌شوند. وی همچنین درباره […]

- روز ملی قنادان در راه است

اطلاعات نوشت: علی بهره مند دیروز درجمع خبرنگاران با اعلام این مطلب، از قنادی‌ها و شیرینی فروشی‌ها درخواست کرد تا در روز ملی قناد برای مشتریان خود تخفیف ۱۰ درصدی لحاظ کنند و گفت: کارگروهی در اتحادیه تشکیل شده که واحدهای قنادی بر اساس کیفیت، میزان مشتری و فروش رتبه بندی می‌شوند.

وی همچنین درباره بالا بودن قیمت کیک و شیرینی در یکی دو سال اخیر، اظهار داشت: مواد اولیه تولید کیک و شیرینی نوسان قیمتی زیادی دارد و نمی‌توان برای این کالا قیمت گذاری کرد؛ بنابراین از وزارت صنعت تقاضا کردیم تا با عدم نرخ‌گذاری، رقابت در کیفیت ایجاد شود.

رئیس اتحادیه صنفی قنادان تهران ادامه داد: تمامی واحدهای قنادی بر اساس درجه‌بندی و نوع استفاده از مواد اولیه، قیمت شیرینی و کیک را تعیین می‌کنند، بنابراین هزینه‌ها، سود متعارف و هزینه مواد اولیه مشخص است و کسی نمی‌تواند تخلف کند.

وی با اشاره به اینکه اکنون قنادی‌ها با مشکلاتی همچون افزایش هزینه‌های تولید، افزایش هزینه‌های جانبی، تهیه مواد اولیه مرغوب و کمبود نیروی انسانی روبرو هستند، اظهار داشت: امسال از لحاظ تولید نسبت به سال‌های گذشته بین ۳۰ تا ۴۰ درصد افت تولید و فروش داشته‌ایم، اما به نسبت همین موضوع ،کیفیت تولیدی آنها افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه صنفی قنادان تهران درباره شیوه محاسبه قیمت جعبه شیرینی در قنادی‌ها هم بیان کرد: طبق مصوبه سازمان ملی استاندارد، به ازای هر کیلوگرم شیرینی ۱۲۵ گرم جعبه محاسبه می‌شود؛ بنابراین نرخ جعبه پای مشتری است و اگر کسی جعبه نخواهد می‌تواند درخواست پاکت یا نایلون کند.

 

منبع: اطلاعات انلاین