به گزارش زیرنویس به نقل از خبرگزاری آناتولی، هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه امروز شنبه در دیدار با آنتونی بلینکن، همتایی آمریکایی خود اعلام کرد که آنکارا منتظر تکمیل فرایند خرید اف- ۱۶ از آمریکا است. وزیر امور خارجه ترکیه همچنین در این دیدار که در کاخ وحدالدین در استانبول صورت گرفت اعلام کرد […]

به گزارش زیرنویس به نقل از خبرگزاری آناتولی، هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه امروز شنبه در دیدار با آنتونی بلینکن، همتایی آمریکایی خود اعلام کرد که آنکارا منتظر تکمیل فرایند خرید اف- ۱۶ از آمریکا است.

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین در این دیدار که در کاخ وحدالدین در استانبول صورت گرفت اعلام کرد که تصمیم نهایی در مورد روند عضویت سوئد در ناتو متعلق به مجلس ملی کشورش است.

هاکان فیدان، همچنین درباره تراژدی انسانی در غزه نیز با همتای آمریکایی خود گفتگو و تاکید کرد که باید فورا آتش‌ بس در غزه اعلام شود و کمک‌ های بشردوستانه بدون وقفه به منطقه ارسال شود.

فیدان همچنین در ادامه سخنان خود اضافه کرد که ترکیه در دریای سیاه تنش نمی‌ خواهد و همچنین به تلاش‌ های آنکارا برای اطمینان از تحویل ایمن محصولات غذایی تولید شده در روسیه و اوکراین به بازارهای جهانی می پردازد.

در این دیدار پیرامون گفتگوها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان و نیز مسایل منطقه‌ ای مانند سوریه و عراق نیز بحث و بررسی شد.

این در حالیست که رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در استانبول دیدار و گفتگو کردند.

هاکان فیدان وزیر امور خارجه، ابراهیم کالین رییس سازمان اطلاعات ملی ترکیه و جفری فلیک سفیر آمریکا در آنکارا نیز در این دیدار حضور داشتند.

منبع: مـهر