یادگیری زبان آلمانی چقدر طول می‌کشد؟
یادگیری زبان آلمانی چقدر طول می‌کشد؟

شاید شنیده باشید که یادگیری زبان آلمانی سخت و چالش برانگیز است، اما این موضوع اصلا صحت ندارد. اگر برای یادگیری این زبان زمان کافی بگذارید و وقت را تلف نکنید، در مدت زمان مناسبی می‌توانید به زبان آلمانی مکالمه کنید. در گرامر زبان آلمانی هیچ استثنا و قانون خاصی وجود ندارد و به همین […]

یادگیری زبان آلمانی چقدر طول می‌کشد؟

شاید شنیده باشید که یادگیری زبان آلمانی سخت و چالش برانگیز است، اما این موضوع اصلا صحت ندارد. اگر برای یادگیری این زبان زمان کافی بگذارید و وقت را تلف نکنید، در مدت زمان مناسبی می‌توانید به زبان آلمانی مکالمه کنید. در گرامر زبان آلمانی هیچ استثنا و قانون خاصی وجود ندارد و به همین دلیل هم شما خیلی راحت می‌توانید آن را فرابگیرید. اگر شما هم قصد یادگیری زبان آلمانی را دارید، در ادامه با ما همراه باشید تا درباره زمان لازم برای یادگیری زبان آلمانی با شما صحبت کنیم.

فواید زبان آلمانی چیست؟

آموزش زبان آلمانی به دلیل فواید این زبان این روزها بسیار باب شده و افراد زیادی به دنبال یادگیری این زبان هستند. مزایای یادگیری زبان آلمانی را در ادامه برای شما آورده‌ایم:

  • برای مهاجرت به آلمان و زندگی در این کشور باید زبان آلمانی را بلد باشید؛ وگرنه برای انجام ساده‌ترین کارهای روزمره با مشکل مواجه خواهید شد
  • می‌توانید کارهایی مانند درخواست ویزا و ترجمه مدارک را خودتان بدون نیاز به مترجم انجام دهید
  • امکان برقراری ارتباط و پیدا کردن دوستان آلمانی برای شما به وجود می‌آید
  • امکان ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه‌های آلمانی زبان را خواهید داشت
  • می‌توانید برای کار در کشور آلمان درخواست دهید
  • زبان آلمانی در بسیاری از کشورهای اروپای مرکزی مانند آلمان و اتریش زبان اول است
  • امکان مطالعه کتاب‌های آلمانی به زبان اصلی را خواهید داشت (۱۸ درصد از کتاب‌ها در جهان به زبان آلمانی منتشر می‌شوند.)

اینها تنها تعدادی از فواید یادگیری زبان آلمانی هستند. اگر زبان آلمانی یاد بگیرید در ایران هم می‌توانید به‌عنوان مدرس، مترجم و… مشغول به کار شوید و یا در شرکت‌های بازرگانی فعالیت کنید.

هر ترم زبان آلمانی چند ماه است؟

درست است که آلمانی در بین زبان‌های سخت جهان برای یادگیری قرار دارد، اما یادگیری این زبان به استعداد و وقتی که برای آن می‌گذارید وابسته است. شما نمی‌توانید یک شبه به زبان آلمانی مسلط شوید، اما برای اینکه بتوانید سرعت یادگیری خود را افزایش دهید، باید در معرض این زبان قرار بگیرید و هر روز تمرین کنید.

برای یادگیری زبان آلمانی بهتر است از آموزش زبان آلمانی آنلاین یا حضوری در موسسه کمک بگیرید. به این ترتیب خیلی راحت‌تر و سریع‌تر می‌توانید این زبان را آموزش ببینید. اگر به مدت حداقل سه ماه هر روز زبان آلمانی را بخوانید، می‌توانید به مکالمات روزمره مانند سلام و احوالپرسی با دوستان، سفارش دادن در کافه و رستوران و گفتگوهای این چنینی تسلط پیدا کنید.

مثلا هر ترم آموزش زبان آلمانی آموزشگاه زبان ملل یک ماه و ۱۰ روز طول می‌کشد، اما به شما توصیه می‌کنیم تا برای یادگیری آلمانی در موسسه آموزش آنلاین ملل ثبت‌نام کنید. به این ترتیب می‌توانید زمان کلاس‌ها را به‌صورت شناور خودتان تعیین کنید و حتی زمان کلاس‌ها را افزایش دهید. مثلا به جای اینکه هر روز یک ساعت کلاس داشته باشید، می‌توانید آخر هفته‌ها چند ساعت در کلاس آنلاین شرکت کنید.

چقدر طول می‌کشد مدرک زبان آلمانی بگیریم؟

در دوره زبان آلمانی معمولا شش سطح A1، A2، B1، B2، C1 و C2 وجود دارد که از سطح مبتدی تا پیشرفته دسته بندی می‌شوند. به منظور دریافت این مدرک‌ها برای اهداف مختلف باید در دوره‌های زبان آلمانی شرکت کنید و آزمون هر سطح را با موفقیت پشت سر بگذارید.

یادگیری زبان آلمانی چقدر طول می‌کشد؟

زمان معمول برای دریافت هر یک از این مدارک به خود شما و آموزشگاهی که در آن ثبت‌نام می‌کنید بستگی دارد، اما به طور معمول برای دریافت مدرک سطح مبتدی (A1) به ۱۲۰ ساعت کلاس آموزشی نیاز دارید. در هر هفته شما تقریبا می‌توانید ۲۵ ساعت آموزش را تکمیل کنید.

با شرکت در دوره‌های آنلاین زبان آلمانی ملل زودتر به این هدف دست پیدا خواهید کرد، چون می‌توانید زمان بیشتری را به شرکت در کلاس‌ها اختصاص دهید.

عوامل موثر بر مدت زمان یادگیری زبان آلمانی

عوامل مختلفی بر زمان یادگیری زبان آلمانی تاثیر می‌گذارند. اگر فردی بدون علاقه و فقط برای رسیدن به هدفی خاص بخواهد آلمانی یاد بگیرد، شاید این کار برایش کمی سخت باشد، اما اگر فردی به این زبان علاقه داشته باشد، می‌تواند در مدت کوتاهی آلمانی را یاد بگیرد. در ادامه به یک سری موارد موثر بر مدت زمان یادگیری آلمانی اشاره می‌کنیم:

  • محدودیت زمانی فرد برای یادگیری زبان (مثل زمان محدود برای اخذ پذیرش در دانشگاه)
  • استعداد فرد
  • علاقه فرد
  • روش یادگیری (ثبت‌نام در آموزشگاه، آموزش حضوری یا آنلاین، یادگیری به‌صورت خودآموز)
  • مدت زمان مطالعه روزانه

یادگیری زبان آلمانی چقدر طول می‌کشد؟

بهترین موسسه زبان آلمانی

همان‌طور که اشاره کردیم، بهترین روش برای یادگیری زبان آلمانی ثبت‌نام در آموزشگاه‌های آنلاین و یا حضوری است. اگر وقت کافی برای حضور در کلاس‌ها را ندارید و یا می‌خواهید زمان کلاس‌ها را خودتان تعیین کنید، بهترین انتخاب کلاس آنلاین آموزش آلمانی است.

موسسه زبان ملل یکی از موسساتی است که اکثر زبان‌های زنده دنیا را پوشش می‌دهد. دوره‌های زبان آلمانی در این آموزشگاه طرفداران زیادی دارند، زیرا این موسسه از بهترین اساتید زبان آلمانی بهره می‌برد. از مزایای دیگر دوره‌های آلمانی آموزشگاه ملل می‌توان به موراد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از جدیدترین متد آموزشی
  • امکان جابجایی زمان کلاس‌ها و هماهنگی آنها با تایم خالی زبان آموز
  • امکان افزایش ساعت کلاس‌ها
  • شهریه مقرون به صرفه
  • امکان دریافت مشاوره رایگان قبل از ثبت‌نام

بنابراین اگر می‌خواهید در دوره‌های آنلاین زبان آلمانی ملل شرکت کنید، همین حالا با این موسسه تماس بگیرید و سوالات خود را با مشاوران مطرح کنید.

منبع: اطلاعات انلاین