نوجوانی که با قرار گرفتن در رنکِ یک دنیا نشان داد ژن قهرمانی دارد
نوجوانی که با قرار گرفتن در رنکِ یک دنیا نشان داد ژن قهرمانی دارد

مهران احدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی زیرنویس، در مورد عملکرد ملی پوشان نوجوانان و جوان تنیس روی میز و کسب رتبه یک  زیر ۱۵ سال رنکینگ جهانی توسط بنیامین فرجی گفت: بنیامین واقعا غوغا کرد و نفر اول رنکینگ جهان شد و فراز شکیبا هم در رده سوم رنکینگ زیر ۱۳ سال دنیا قرار […]

مهران احدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی زیرنویس، در مورد عملکرد ملی پوشان نوجوانان و جوان تنیس روی میز و کسب رتبه یک  زیر ۱۵ سال رنکینگ جهانی توسط بنیامین فرجی گفت: بنیامین واقعا غوغا کرد و نفر اول رنکینگ جهان شد و فراز شکیبا هم در رده سوم رنکینگ زیر ۱۳ سال دنیا قرار گرفت که خبر بسیار خوشی برای جامعه تنیس روی میز در سال جدید میلادی بود. واقعیت این است که وقتی یک ورزشکاری در سطح جهانی و المپیک مقام می‌آورد حاصل کار چندین ساله و تیمی است که عوامل مختلف تاثیرگذار هستند. کسی که می‌خواهد در رده بزرگسالان مقام بیاورد حداقل ۱۰ سال نیاز است که مراحل مختلف را طی کند. این مراحل از استعدادیابی شروع می شود و بعد به پرورش استعداد و حمایت می‌رسد و همینطور جلو می‌رود. خوشبختانه این بچه‌هایی که مقام می‌آوردند مرحله اول را گذرانده‌اند و ثابت کرده‌اند که دارای ژن قهرمانی هستند.

وی ادامه داد: در گذشته هم مانند برادران عالمیان و هدایی و … را داشتیم که در رده های پایه درخشیدند و الان هم در بزرگسالان مقام می آورند. این ورزشکاران و امثال آنها ظرفیت قهرمانی هم داشته اند و به دور از حواشی فقط به فکر پیشرفت بوده اند. به هرحال قهرمانان جهان و المپیک فاکتورهایی دارند و به عنوان ابر انسان معرفی می‌شوند. 

- نوجوانی که با قرار گرفتن در رنکِ یک دنیا نشان داد ژن قهرمانی دارد

سرمربی تیم‌های ملی جوانان و نوجوانان تنیس روی میز گفت: به نظر من اولین عاملی که در رشد و پیشرفت این ورزشکاران دخیل است، خانواده و پدر و مادر هستند. در مورد فرجی و شکیبا هم همین موضوع دخیل است. خانواده هر دو بازیکن پینگ پنگی هستند و زحمت زیادی برای فرزندان خود کشیدند. پرورش یک قهرمان یکی از سخت ترین کارها در دنیا برای یک خانواده است و باید از خیلی چیزها بگذرند و وقت بگذارند. من شاهدم که آنها چقدر زمان می‌گذارند و هماهنگی بسیار خوبی با کادرفنی دارند. در کنار آنها مسوولان فدراسیون هم حمایت زیادی دارند و علیقارداشی، رئیس فدراسیون با مدیریت خوب اجازه نمی‌دهد خللی در برنامه‌های این ورزشکاران به وجود بیاید.

احدی با اشاره به اینکه این نوجوانان باید در رده های بعدی هم درخشش داشته باشند، گفت: کار این بازیکنان تازه آغاز شده و باید در رده بزرگسالان هم بتوانند مقام بیاورند. باید مدیریت، برنامه ریزی و حمایت خوبی از سوی فدراسیون، کادرفنی خانواده‌ها و حامیان مالی وجود داشته باشد تا این مسیر ادامه داشته باشد. البته هرچقدر برنامه ریزی و تمرین باشد، اما وقتی حامی مالی نباشد و بودجه فراهم نشود، موفقیت سخت خواهد بود. خوشبختانه در مورد این دو بازیکن حمایت های خوبی وجود داشته و ادامه هم خواهد داشت.

وی با اشاره به مسابقات آینده در رده نوجوانان و جوانان گفت: قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان را در سال آینده داریم. برای حضور قدرتمند در این رقابت‌ها نیازمند حمایت هایی هستیم و خوشبختانه حامیان مالی قول‌های مساعدی دادند. ما به آینده امیدوار هستیم و اگر برنامه‌ها به خوبی اجرایی شود، نتایجی بهتر از گذشته هم کسب خواهیم کرد.

- نوجوانی که با قرار گرفتن در رنکِ یک دنیا نشان داد ژن قهرمانی دارد

سرمربی تیم‌های ملی جوانان و نوجوانان در خصوص اینکه آیا  تنیس روی میز ایران می تواند در المپیک هم مدال آور باشد، گفت: قدرت تنیس روی میز جهان در آسیا است و وقتی تیمی در آسیا مقام بیاورد، در المپیک هم حتما می تواند آن را تکرار کند. تیم ما در بازی‌های آسیایی توانست مقام بیاورد و در المپیک هم همین تیم ها یعنی چین، تایوان و ژاپن مقام می آورند. ما توانستیم در هانگژو ژاپن را شکست دهیم و در المپیک هم شدنی است. 

پایان پیام/





منبع: فارس