هجدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در حالی از جمعه هفته جاری (۲۲ دی ماه) با دیدار افتتاحیه بین تیم‌های قطر (میزبان) و لبنان در ورزشگاه البیت شهر الوکره رسماً آغاز می‌شود که در آستانه این مسابقات آمار و ارقام تیم‌های حاضر در بازی‌ها از جذابیت خاصی برخوردار است. یکی از مواردی که زیر ذره‌بین […]

- آماری جالب در جام ملت‌های آسیا/ این کشورها لژیونر ندارند

هجدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در حالی از جمعه هفته جاری (۲۲ دی ماه) با دیدار افتتاحیه بین تیم‌های قطر (میزبان) و لبنان در ورزشگاه البیت شهر الوکره رسماً آغاز می‌شود که در آستانه این مسابقات آمار و ارقام تیم‌های حاضر در بازی‌ها از جذابیت خاصی برخوردار است.

یکی از مواردی که زیر ذره‌بین رسانه‌ها قرار گرفته است ارزیابی تیم‌های حاضر از نظر داشتن لژیونر است که از بین ۲۴ تیم شرکت کننده تنها ۵ تیم از داشتن لژیونر محروم هستند.

از نکات جالب تیم‌های حاضر در این فهرست حضور کشورهایی مانند عربستان و قطر است که از نظر کیفیت در میان تیم‌های درجه یک فوتبال آسیا قرار دارند، اما هیچ بازیکنی از آن‌ها در لیگ‌های خارجی بازی نمی‌کنند و تماماً در لیگ کشورشان مشغول به فعالیت هستند.

کشورهایی که در جام ملت‌های آسیا هیچ لژیونری ندارند:

عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر، ویتنام و هند

رقابت‌های جام ملت‌های آسیا برای دومین‌بار با حضور ۲۴ تیم در شش‌گروه چهار تیمی و از دوازدهم ماه ژانویه (بیست‌ودوم دی‌ماه ۱۴۰۲) تا دهم ماه‌فوریه ⁧۲۰۲۴⁩ (بیست‌ویکم بهمن‌ماه ۱۴۰۲) در ورزشگاه‌های الجنوب، البیت، احمدبن‌علی، الثمامه، شهر آموزش، بین‌المللی خلیفه، جاسم بن‌حمد و عبدالله بن‌خلیفه میزبان برگزار خواهد شد.

گروه A: قطر، تاجیکستان، لبنان، چین

گروه B: هند، سوریه، ازبکستان، استرالیا

گروه C: هنگ‌کنگ، فلسطین، امارات، ایران

گروه D: اندونزی، ویتنام، عراق، ژاپن

گروه E: مالزی، بحرین، اردن، کره‌جنوبی

گروه F: تایلند، قرقیزستان، عمان، عربستان‌سعودی

منبع: خبـر ورزشی