به گزارش زیرنویس به نقل از روابط عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، عابدین رضوی‌خرّم، استاندار آذربایجان‌شرقی، در آستانه برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند در تبریز پیامی را صادر کرد. در متن پیام عابدین رضوی‌خرّم آمده است: «آفرینشگران در عرصه‌ِ هنر، انسان‌هایی شایسته‌ احترامند و هنری ماندگار، ستوده و ارجمند است که از عنصر تعهد و جوهر […]

به گزارش زیرنویس به نقل از روابط عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، عابدین رضوی‌خرّم، استاندار آذربایجان‌شرقی، در آستانه برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند در تبریز پیامی را صادر کرد.

در متن پیام عابدین رضوی‌خرّم آمده است:

«آفرینشگران در عرصه‌ِ هنر، انسان‌هایی شایسته‌ احترامند و هنری ماندگار، ستوده و ارجمند است که از عنصر تعهد و جوهر پیام برخوردار باشد و بتواند رسالت خود را به انجام و فرجام برساند.

نقش تئاتر به عنوان مجموعه‌ای از هنرها از شعر و داستان تا طراحی صحنه و فن بیان، در حیات فرهنگی جوامع بر کسی پوشیده نیست و به عبارتی شناسنامه و هویت فرهنگی برای ملت‌ها محسوب می‌شود.

با تکیه بر این موضوع، می‌توان گفت تئاتر ایران و تبریز که پیشینه‌ِ غنی و قوی دارد، دارای هویت و مکتب است و آثاری که هنرمندان این عرصه می‌آفرینند در تعالی جامعه نقش داشته و در عرصه‌های ملی و بین‌المللی نیز مبین شاخصه‌های تئاتر اصیل است.

بهره‌گیری صحیح از زیربنای قوی و متقن فرهنگ و هنر و ظرفیت‌های فراخ در این عرصه جامعه را در مسیر بالندگی قرار می‌دهد، اگر می‌خواهیم از این ظرفیت بهره‌مند شویم می‌بایست جوانان هنرمند را بشناسیم و زمینه را برای بالندگی و رشد آنان فراهم نماییم که یکی از این راهها برگزاری جشنواره‌هاست؛ جشنواره‌ها محملی برای ایجاد این شناخت و بالفعل کردن استعدادهای بالقوه هنرمندان جوان است.

جشنواره تئاتر منطقه‌ای،‌ درواقع محلی برای تجمیع و نمایش تنوع و تعدد نگرش‌ها و ‌اندیشه‌هاست و فضایی مناسب را فراهم می‌کند تا اصحاب هنر، علاقه‌مندان و منتقدان در کنار هم قرار گیرند و امکان تبادل آراء و افکار داشته باشند .

خدای را شاکریم که، اصحاب فرهنگ و هنر و متولیان فرهنگی آذربایجان را توفیق داده تا بیست و هشتمین دوره جشنواره منطقه‌ای تئاتر را در شهر اولین‌ها ترتیب دهند و آثار فاخر و هنرمندانه اهالی هنر تاثیرگذار تئاتر را در این دیار به نمایش بگذارند.

امیدواریم ما نیز با اقدامات شایسته، وظیفه خود را نسبت به فرهنگ و هنر این مرز و بوم ادا کنیم و برگی درخشان بر کتاب فرهنگ و هنر ایران اسلامی بیفزاییم.»

بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای کشور، در چهارمین و آخرین بخش خود با نام «سهند»، از ۱۷ تا ۲۰ دی، با حضور بیش از ۳۰۰ هنرمند از ۸ استان کشور به میزبانی تبریز برگزار می‌شود.

جشنواره های تئاتر منطقه‌ای، در چهار بخش استان فارس (پارس)، خراسان رضوی (خاوران)، سمنان (راه ابریشم) و آذربایجان شرقی (سهند)، دی ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.  

برگزیدگان این رویداد، به چهل‌ و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی خواهند شد.

منبع خبر: رکنـا