به گزارش خبرنگار مهر، در تیم ملی فوتبال ایران بازیکنان لژیونر یکی از ارکان مهم هستند و هواداران و کادر فنی تیم برای کسب عنوان قهرمانی در جام ملت‌های آسیا روی آنها حساب ویژه ای باز کرده اند. در تیم ملی ایران احسان حاج صفی، میلاد محمدی، سیدمجید حسینی، صادق محرمی، امید ابراهیمی، سعید عزت […]

به گزارش خبرنگار مهر، در تیم ملی فوتبال ایران بازیکنان لژیونر یکی از ارکان مهم هستند و هواداران و کادر فنی تیم برای کسب عنوان قهرمانی در جام ملت‌های آسیا روی آنها حساب ویژه ای باز کرده اند. در تیم ملی ایران احسان حاج صفی، میلاد محمدی، سیدمجید حسینی، صادق محرمی، امید ابراهیمی، سعید عزت اللهی، سامان قدوس، محمد محبی، مهدی قایدی، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون، علی قلیزاده و کریم انصاریفرد ۱۴ لژیونری هستند که در تیم‌های اروپایی و آسیایی حضور دارند.

۱۲ بازیکن در تیم ملی فوتبال ایران هم از لیگ‌های داخلی انتخاب شده اند. نکته جالب توجه اینجاست که از بین این ۱۲ بازیکن، ۱۰ بازیکن سابقه حضور در لیگ‌های خارجی را در اختیار دارند و فقط سید حسین حسی و آریا یوسفی تاکنون در خارج از لیگ ایران بازی نکرده اند.

از بین ۲۴ تیمی که در جام ملت‌های آسیا حضور دارند تیم‌هایی هستند که در ترکیب خود لژیونر ندارند و همه بازیکنانی که به تیم ملی دعوت شده اند از لیگ‌های داخلی انتخاب شده اند. قطر، عربستان سعودی، هند، امارات و ویتنام پنج تیمی هستند که به بازیکنان داخلی تکیه کرده اند.

این مساله البته برای سه کشور قطر، عربستان سعودی و امارات قابل پذیرش است چرا که این کشورها در سال‌های اخیر هزینه‌های هنگفتی برای ورود بازیکنان مطرح خارجی به لیگ‌های داخلی خود کرده اند. یکی از اهداف این کار تقویت لیگ داخلی و به طبع آن تقویت فوتبال ملی بوده است. حال باید دید در جام ملت‌های پیش رو این سه کشور چه نتیجه‌ای در این مسابقات کسب خواهند کرد و آیا می‌توانند ثمره این کار را بگیرند و یا باید همچنان صبر کنند تا در بلندمدت به نتایج مطلوب خود برسند.

جام ملت‌های آسیا از تاریخ ۲۲ دی تا ۲۱ بهمن با حضور ۲۴ تیم به میزبانی قطر برگزار خواهد شد و تیم ملی فوتبال ایران با تیم‌های امارات، هنگ کنگ و فلسطین هم گروه است.

برنامه دیدارهای تیم ملی به شرح زیر است:

* ایران – فلسطین (۲۴ دی – ساعت ۲۱ – ورزشگاه اجوکیشن سیتی)
* ایران – هنگ کنگ (۲۹ دی – ساعت ۲۱ – ورزشگاه خلیفه)
* ایران – امارات (۳ بهمن – ساعت ۱۸:۳۰ – ورزشگاه اجوکیشن سیتی)

منبع: مـهر