هشدار تند خواهر رهبر کره شمالی به همسایه جنوبی
هشدار تند خواهر رهبر کره شمالی به همسایه جنوبی

فارس نوشت: به دنبال تشدید اخیر تنش‌ها در روابط دو کره، خواهر رهبر کره ‎شمالی امروز هشدار داد که این کشور به هر «اقدام تحریک‌آمیز»، فورا پاسخ نظامی می‌دهد. این هشدار در شرایطی مطرح شد که دیروز کره ‎جنوبی اعلام کرد که کره شمالی با بیش از ۶۰ گلوله توپخانه به نزدیکی مرز دریایی مورد […]

- هشدار تند خواهر رهبر کره شمالی به همسایه جنوبی

فارس نوشت: به دنبال تشدید اخیر تنش‌ها در روابط دو کره، خواهر رهبر کره ‎شمالی امروز هشدار داد که این کشور به هر «اقدام تحریک‌آمیز»، فورا پاسخ نظامی می‌دهد.

این هشدار در شرایطی مطرح شد که دیروز کره ‎جنوبی اعلام کرد که کره شمالی با بیش از ۶۰ گلوله توپخانه به نزدیکی مرز دریایی مورد مناقشه دو طرف در دریای زرد شلیک کرده است.

روز جمعه هفته گذشته هم ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گزارش داد که ارتش کره شمالی بیش از ۲۰۰ گلوله توپخانه را مستقیما به سمت جزایر کره جنوبی در دریای زرد شلیک کرد.

به گفته سئول، این «اقدام تحریک آمیز کره شمالی» باعث هیچ تلفاتی بین نظامیان کره جنوبی و یا غیرنظامیان گزارش نشد و فورا دستور تخلیه دو جزیره صادر شد.  

تشدید تنش‌ها در روابط دو کره در شرایطی انجام می‌شود که آمریکا و کره جنوبی به رغم هشدارهای کره شمالی، از هفته گذشته در حال برگزاری رزمایش مشترکی در شبه جزیره کره هستند.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و دیگر مقامات این کشور، طی سالیان اخیر بارها اعلام کرده‌اند که آمریکا و کره جنوبی به بهانه مانورهای نظامی، در حال انجام تمرین حمله نظامی به کره شمالی هستند.

منبع: اطلاعات انلاین