به گزارش زیرنویس ازقزوین؛ جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان قزوین با حضور محمدمهدی اعلایی استاندار ، عباس کاظمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و سرپرست فرمانداری قزوین، امیر وجدانی‌نیا مدیرکل دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، سمیه اسمعیلی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران و […]

به گزارش زیرنویس ازقزوین؛ جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان قزوین با حضور محمدمهدی اعلایی استاندار ، عباس کاظمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و سرپرست فرمانداری قزوین، امیر وجدانی‌نیا مدیرکل دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، سمیه اسمعیلی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی دیگر از مسئولان استان قزوین برگزار شد.

در این جلسه، اسمعیلی به تشریح گزارش عملکرد و پیشنهاد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دستگاه‌های اجرایی و یک درصد بند «و» تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ پرداخت.

وی افزود: دستگاه‌ها باید در هزینه‌کرد یک درصد بند «و» تبصره ۹ قانون بودجه با بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین مشارکت داشته باشند تا این نهاد بتواند برنامه‌های فرهنگی فاخر بیشتری را برگزار کند.

این مقام مسئول اجرای یادواره شهدای غریب در اسارت قزوین، تولید مستند شهدای دبیرستان پاسداران، ساخت و نصب یکصد تابلوی شهدا با ۶ تصویر شهید و برگزاری یادواره‌های شهدا در شهرستان‌ها را از جمله برنامه‌های فرهنگی بنیاد استان برشمرد که با مشارکت دستگاه‌های اجرایی برگزار شده است.

اسمعیلی بیان کرد: برخی دستگاه‌ها در اجرای یک درصد بند «و» تبصره ۹ قانون بودجه و ارسال برنامه‌های پیشنهادی فرهنگی به بنیاد، مشارکت ندارند که اجرایی شدن این مهم به دستور استاندار قزوین به مسئولان استانی، نیاز دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با بیان اینکه باید با ۱۰ هزار نفر از ایثارگران استان قزوین در سال جاری دیدار انجام شود، گفت: تاکنون با ۵ هزار ایثارگر دیدار صورت گرفته و مابقی باید تا پایان امسال انجام شود.

این مقام مسئول افزود: دیدارهای انجام شده با مشارکت ۸۰ درصدی کازیرنویسن بنیاد و ۲۰ درصدی دستگاه‌های اجرایی صورت گرفته که می‌طلبد مشارکت مدیران دستگاه‌ها در انجام این دیدارها افزایش یابد.

وی به برنامه کنگره استانی شهدای غریب در اسارت اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای این کنگره تاکنون برنامه‌های مختلف فرهنگی از جمله مسابقه رالی و مسابقه کتابخوانی اجرا شده و مابقی نیز در حال انجام است.

در ادامه جلسه، مهدی صباغی شهردار قزوین ضمن قدردانی از زحمات مدیرکل بنیاد شهید قزوین در اجرای برنامه‌های فرهنگی بیان کرد: حضور ایشان در این نهاد موجب شده که فضای شهر با رنگ و بوی شهدا عجین شود.

در ادامه نشست فوق، محمد حسینی مشاور استاندار قزوین در امور ایثارگران بیان کرد: پیشنهاد می‌کنم، هر دستگاه‌ اجرایی، برنامه فرهنگی فاخری را طی سال جاری برگزار کند تا تعداد برپایی چنین برنامه‌هایی در سطح استان افزایش یابد.

گفتنی است در این جلسه، استاندار قزوین، مدیرکل دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و جمعی از مسئولان استان قزوین مطالبی پیرامون اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیان کردند.

لیلا بیگدلی/قزوین

منبع خبر: رکنـا