چرا چین به این زودی‌ها اقدام بزرگ نظامی انجام نخواهد داد؟
چرا چین به این زودی‌ها اقدام بزرگ نظامی انجام نخواهد داد؟

بلومبرگ نوشت: فساد در نیروی موشکی چین و در سراسر صنایع دفاعی این کشور به قدری گسترده است که مقامات آمریکایی معتقدند رفیق شی بعید است در سال‌های آینده اقدام نظامی بزرگی را در نظر بگیرد. گفته شده شی نیرو‌های موشکی را پاکسازی کرده، در میان پیامد‌های فساد، اطلاعات آمریکا به موشک‌های پر از آب به […]

- چرا چین به این زودی‌ها اقدام بزرگ نظامی انجام نخواهد داد؟

بلومبرگ نوشت: فساد در نیروی موشکی چین و در سراسر صنایع دفاعی این کشور به قدری گسترده است که مقامات آمریکایی معتقدند رفیق شی بعید است در سال‌های آینده اقدام نظامی بزرگی را در نظر بگیرد. 
گفته شده شی نیرو‌های موشکی را پاکسازی کرده، در میان پیامد‌های فساد، اطلاعات آمریکا به موشک‌های پر از آب به جای سوخت و سیلو‌های پرتاب موشک در بخش غربی چین که عملا کار نمی‌کنند، اشاره می‌کند.
طی شش ماه گذشته بیش از ده‌ها مقام عالی رتبه وزارت دفاع چین در حال گرفتن رشوه دستگیر شده اند که می‌تواند به بزرگترین پاکسازی ارتش در تاریخ مدرن چین تبدیل شود.
در پاییز ۲۰۲۲، رهبر چین یک “هدف استراتژیک” برای تبدیل نیرو‌های مسلح این کشور به یک ارتش “کلاس جهانی” تا سال ۲۰۲۷ تعیین کرد. سیا سپس اعلام کرد که شی جین پینگ همچنین به ارتش دستور داده است تا برای ایجاد کنترل نظامی بر تایوان تا سال ۲۰۲۷ آماده شوند. شی در سخنرانی سال نو خود اتحاد مجدد چین و تایوان را یک ضرورت تاریخی و امری اجتناب ناپذیر خواند.

منبع: اطلاعات انلاین