امیرحسین اصلانیان می‌گوید امیر قلعه‌نویی در واقع همان شاکله تیم کیروش را حفظ کرده و تنها چند تغییر کوچک در تیم ملی لحاظ شده. او در مورد خداداد عزیزی و احمد نوراللهی هم اشاراتی کرد و به نحوی خود آن‌ها رو مقصر اتفاقات پیش‌آمده دانست. این پشکسوت فوتبال کشورمان معتقد است گروه ساده‌ای را در […]

- این تیم ملی ته‌دیگ تیم کیروش است/ همان بهتر که خداداد عزیزی رفت/ قلعه‌نویی نباید این بازیکن را به قطر می‌بُرد!

امیرحسین اصلانیان می‌گوید امیر قلعه‌نویی در واقع همان شاکله تیم کیروش را حفظ کرده و تنها چند تغییر کوچک در تیم ملی لحاظ شده. او در مورد خداداد عزیزی و احمد نوراللهی هم اشاراتی کرد و به نحوی خود آن‌ها رو مقصر اتفاقات پیش‌آمده دانست. این پشکسوت فوتبال کشورمان معتقد است گروه ساده‌ای را در جام ملت‌ها پیش رو داریم و در بین سه تیم،  امارات قدرتر از بقیه است اما همان هم نمی‌تواند مانعی جدی برای تیم ملی ما باشد.

گزیده‌ای از صحبت‌های امیرحسین اصلانیان در گفت‌وگو با ایران ورزشی را می‌خوانید:

  • در تیم ملی بازیکنی مانند کریم انصاری‌فرد با ۳۰ سال سن و یا ابراهیمی را با ۳۷ سال داریم که یک ایراد است؛ خصوصا در خصوص انصاری‌فرد که به نظرم قلعه‌نویی می‌توانست از این بازیکن بگذرد و یک جوان را به قطر ببرد؛ بازیکنی که ساخته شده و شاید هم در جام ملت‌ها بازی‌هایی انجام دهد که خاطره‌ساز شود.
  • امید ابراهیمی هم زمانی بازیکن خیلی خوبی بوده اما حالا که در سن ۳۷ سالگی به تیم ملی دعوت می‌شود نشان‌دهنده اعتقاد مربی تیم ملی به او است و به هر حال سلیقه سرمربی تیم ملی این‌گونه است.
  • اصل کار ما از جایی شروع شود که ما با تیم ملی کره جنوبی بازی خواهیم کرد؛ ضمن این‌که در صورت گذر از این رقیب تیم‌های دیگری مانند استرالیا، عربستان و ژاپن و تا حدودی هم قطر هستند که باید از سد سخت آن‌ها بگذریم. در این بین تیم ملی ژاپن شاید سخت‌ترین حریف ما در صورت رویارویی باشد که فوتبالی فراتر از آسیا ارائه می‌دهد و به نظر یک پای فینال خواهد بود.
  • به نظر می‌رسد در خوش‌بینانه‌ترین حالت قادر هستیم که در بین چهار تیم باشیم و این توقع از تیم ملی ایران توقعی منطقی است.
  • قالب تیمی که در اختیار سرمربی فعلی قرار دارد ۸ سال در اختیار سرمربی قبلی بوده و به نوعی ته‌دیگ تیم کیروش است و اگر دقت کنیم به این واقعیت می‌رسیم که تیم ملی متشکل از تیمی است با بازیکنان سن بالا و در واقع سرمربی ما خواسته به نوعی رختکن تیم ملی را هم حفظ کند.
  • شماره ۱۰ روی نیمکت می‌نشیند که شاید موجب از بین رفتن این بازیکن شود در حالی که در تمام دنیا شماره ۱۰ را به ستاره تیم ملی‌شان می‌دهند. شاید در دنیای فوتبال هم ما ستارگانی مانند آنلکل یا برکمپ یا رودگولیت را داشتیم که با پیراهن شماره ۱۰ بیشترین نقش را در تیم‌شان ایفا می‌کردند.
  • تیم ملی هجومی را در اختیار داریم اما در ۸ سال کار کیروش هم خیلی سعی کرد ساختار ما را درست کند اما در نهایت مدافعان ما آن‌قدر آسیب‌پذیر هستند که با چند سانتر در نقطه کور به هم می‌ریزند.
  • حفره‌ای که بین دو مدافع میانی و پشت هافبک دفاعی ما وجود دارد یکی از نقاط ضعف تیم ما است به همین دلیل در توپ‌های عمقی و ارسال‌ها در این منطقه مشکلاتی دیده می‌شود؛ مشکلی که حتی در تیم‌های باشگاهی‌مان هم به‌شکل جدی دیده می‌شود. این ضعف به نوعی برای بیرانوند هم یک هشدار است تا با شرایط ایده‌آل در هر مسابقه حاضر شود.
  • تیم ملی ما به لحاظ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در حد بقیه مدعیان نیست اما به هر حال با وجود این شاید تنها ۱۰ تا ۲۰ درصد بتوان برای موفقیت تیم ملی شانس قایل شد که در فینال و مراحل پایانی حضور داشته باشیم.
  • از نظر من بهترین اتفاق برای تیم ملی ما جدا شدن مشاور از تیم ملی بود چون احساس می‌کنم پست مشاور در تیم ملی ما تعریف نشده است. مشاور نباید با لباس ورزشی در وسط زمین حضور داشته باشد. دیدیم که خود مشاور هم گلایه کرده بود چرا بعد از کناره‌گیری‌اش کسی با او صحبتی نکرده در حالی که شخص او باید ابتدا با کادر صحبت می‌کرد و بعد تصمیم می‌گرفت.
  • بازی با تیم آفریقایی بورکینافاسو که به لحاظ بدنی و فیزیکی در شرایط خوبی قرار داشت به تیم ما کمک کرد، هرچند بازی تماشاگرپسندی را شاهد نبودیم اما از آن‌جا که تمامی ۲۳ نفر ما امتحان شدند شرایط خوبی برای تیم ملی به وجود آمد.
  • احمد نوراللهی بازیکن بسیار خوبی است که به کار مربی تیم ملی هم می‌آمد اما به هر حال انضباط حرف اول را در تیم ملی می‌زند؛ اگر کانتونا هم باشی اما نظم را رعایت نکنی جایی در تیم ملی نخواهی داشت.

این مطلب را هم ببینید: قلعه‌نویی و دردسر بزرگ نیمه دفاعی ایران؛ یعنی رامین نمی‌رسد؟/ معمای زوج قلب خط دفاع هم به جناح چپ اضافه شد/ بیرانوند، لطفا دوباره مصدوم نشو!

منبع: خبـر ورزشی