یک مرد ۹۲ ساله اکنون مسن ترین فرد تاریخ است که مسیر ۳۸.۶ کیلومتری تمام طول گرند کانیون را پشت سر گذاشته است.   رکوردهای جهانی گینس این موفقیت را در روز سه‌شنبه تأیید کرد، حدود دو ماه پس از آن که آلفردو آلیاگا ۲۱ ساعت در طول دو روز را پیاده‌روی کرد تا از […]

یک مرد ۹۲ ساله اکنون مسن ترین فرد تاریخ است که مسیر ۳۸.۶ کیلومتری تمام طول گرند کانیون را پشت سر گذاشته است.

 

رکوردهای جهانی گینس این موفقیت را در روز سه‌شنبه تأیید کرد، حدود دو ماه پس از آن که آلفردو آلیاگا ۲۱ ساعت در طول دو روز را پیاده‌روی کرد تا از حاشیه شمالی گرند کانیون به حاشیه جنوبی آن که به اصطلاح لبه به لبه گفته می شود در میان تشویق حضار برسد.

 

آلیاگا در اولین مصاحبه خود پس از این موفقیت گفت که پایان پیاده‌روی در طول این مسیر بسیار شگفت‌انگیز است و برای انجام کاری بزرگ، حتی در دهه ۹۰ زندگی‌تان، هرگز دیر نیست.

 

پیاده روی لبه به لبه گرند کانیون، که با نام R۲R نیز شناخته می شود، یکی از اصلی ترین چالش های افرادی است که به پیاده روی های حرفه ای و سخت علاقه مند هستند. این پیاده روی، شامل ۱۷۳۷ متر کاهش ارتفاع در طول اولین بخش و ۱۳۴۱ متر افزایش ارتفاع برای ۱۵.۵ کیلومتر آخر است.

 

کمتر از ۱٪ از شش میلیون بازدید کننده سالانه گرند کانیون این پیاده روی را امتحان می‌کنند و بیشتر آنها برای ماه ها، حتی سال ها برای آن آماده می شوند.

خبرفوری

+