ماکسیمینوس ترکس امپراتور رم که زاده جنوب مجارستان امروزی بود قبل از نام نویسی در ارتش چوپان بود اما با داشتن ۲ متر و ۶۲ سانتی متر قد و قدرت زیادی که داشت، مورد توجه امپراتور وقت یعنی سوروس قرار گرفت و فرمانده سپاه در راین شد.   ماکسیمینوس ترکس امپراتور رم بین سال‌های ۲۳۵ […]

 ماکسیمینوس ترکس امپراتور رم که زاده جنوب مجارستان امروزی بود قبل از نام نویسی در ارتش چوپان بود اما با داشتن ۲ متر و ۶۲ سانتی متر قد و قدرت زیادی که داشت، مورد توجه امپراتور وقت یعنی سوروس قرار گرفت و فرمانده سپاه در راین شد.

 

ماکسیمینوس ترکس امپراتور رم بین سال‌های ۲۳۵ تا ۲۳۸ میلادی، اولین سربازی بود که با پیمودن مدارج نظامی به مقام امپراتوری رم رسید.

 

سربازی که با ۲ متر و ۶۲ سانتی متر قد امپراتور شد

 

 

وی که زاده جنوب مجارستان امروزی بود قبل از نام نویسی در ارتش چوپان بود اما با داشتن ۲ متر و ۶۲ سانتی متر قد و قدرت زیادی که داشت، مورد توجه امپراتور وقت یعنی سوروس قرار گرفت و فرمانده سپاه در راین شد.

 

آن روزها امپراتور را بچه ننه می‌خواندند که سرانجام به دست سربازان یاغی کشته شد و سپس ماکسیمینوس از سوی سپاه راین امپراتور رم شد.

 

به نوشته تاریخ، اگرچه وی موفق ترین امپراتور رم نبود اما نامش به عنوان یکی از قوی‌ترین امپراتورها به یادگار مانده، تا جایی که گفته‌اند سنگ را با دست خالی خرد می‌کرد و ارابه‌های جنگی را به تنهایی می‌کشید.

پس از خلع ید ماکسیمینوس توسط سنا، وی و سپاهش به سوی رم حرکت کردند اما پس از رسیدن به آکیلیا (در شمال خاوری ایتالیا) با دروازه‌های بستهٔ این شهر در برابرشان مواجه شدند.

 

ماکسیمینوس اقدام به محاصرهٔ شهر کرد اما با مقاومت اهالی آنجا مواجه شد.

 

 این محاصره چندین ماه به طول کشید و سرانجام ماکسیمینوس ترکس در آوریل سال ۲۳۸ میلادی به دست سربازان محافظ خود (پرتورینها) کشته شد.

+