معجزه پزشکان آمریکایی-فرانسوی ۱۷۰۰۰ نفر را کشت +جزئیات
معجزه پزشکان آمریکایی-فرانسوی ۱۷۰۰۰ نفر را کشت +جزئیات

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، نتایج تحقیقات آزمایشگاهی نشان می‌دهد که داروی ضدمالاریا هیدروکسی کلروکین ممکن است باعث مرگ حدود ۱۷,۰۰۰ نفر در پنج کشور اروپایی و ایالات‌متحده طی موج اول همه‌گیری کرونا شده باشد. گفتنی است که سازمان غذا و داروی آمریکا در اسفندماه ۱۳۹۸ مجوز این دارو را صادر کرد، اما پس از چهار ماه […]

- معجزه پزشکان آمریکایی-فرانسوی ۱۷۰۰۰ نفر را کشت +جزئیات

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، نتایج تحقیقات آزمایشگاهی نشان می‌دهد که داروی ضدمالاریا هیدروکسی کلروکین ممکن است باعث مرگ حدود ۱۷,۰۰۰ نفر در پنج کشور اروپایی و ایالات‌متحده طی موج اول همه‌گیری کرونا شده باشد.

گفتنی است که سازمان غذا و داروی آمریکا در اسفندماه ۱۳۹۸ مجوز این دارو را صادر کرد، اما پس از چهار ماه دستور لغو آن را داد.

Biomedicine & Pharmacotherapy در مقاله ای فاش کرد که این دارو باعث عوارض جانبی شدید مانند اختلالات ریتم قلب می‌شود.

این دارو در طول همه‌گیری کرونا به‌عنوان یک درمان معجزه‌آسا توسط اقلیتی از پزشکان معرفی شد.

محققان در پژوهش جدید خود، داده‌‌ها و تحقیقات انجام‌شده در فرانسه، ایالات‌متحده، بلژیک، ایتالیا، اسپانیا و ترکیه را از مارس ۲۰۲۰ تا ژوئیه ۲۰۲۰ (اسفند ۱۳۹۸ تا خرداد ۱۳۹۹) بررسی کردند. براساس نتایج پژوهش آن‌ها، استفاده از داروی HCQ با افزایش ۱۱ درصدی نرخ مرگ‌و‌میر همراه بوده است؛ تعداد مرگ‌ومیر در کشورهای اروپایی در بلژیک ۲۴۰، در فرانسه ۱۹۹، در ایتالیا ۱۸۲۲ و در اسپانیا ۱۸۹۵ نفر تخمین زده می‌شود.

البته محققان می‌گویند که این ارقام در یک بازه زمانی مشخص و فقط در چند کشور بررسی شده است و احتمالاً تعداد مرگ‌ومیر باید بیشتر از این ارقام باشد.

منبع: اطلاعات انلاین