سمیه رفیعی با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای کاهش آلودگی هوا در زمان اوج آلودگی کاهش تردد خودروها است، اعلام کرد: در زمان تدوین راهکارهای تحقق این امر، راحت‌ترین کار یعنی نصف کردن تردد خودروها و اجرای طرح زوج و فرد دیده شده بود. وی با اشاره به اینکه راهکارهای مقابله با آلودگی هوا […]

- پیشنهاد جالب برای تردد خودروها در روزهای آلوده

سمیه رفیعی با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای کاهش آلودگی هوا در زمان اوج آلودگی کاهش تردد خودروها است، اعلام کرد: در زمان تدوین راهکارهای تحقق این امر، راحت‌ترین کار یعنی نصف کردن تردد خودروها و اجرای طرح زوج و فرد دیده شده بود.

وی با اشاره به اینکه راهکارهای مقابله با آلودگی هوا در شرایط اضطراری آلودگی هوا باید به روز شود، گفت: اکنون که محدوده طرح ترافیک و آلودگی هوا به روش مکانیزه کنترل می‌شود و بانک اطلاعات خودروها و میزان آلایندگی آنها نیز موجود است، باید راهکاری که توجیه محیط زیستی هم داشته باشد، جایگزین شود.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس افزود: به عنوان مثال، می‌توان تردد خودروهای هیبریدی یا خودروهایی که معاینه فنی برتر دارند در روزهای آلوده مجاز به تردد باشند که به این ترتیب هم انگیزه خرید خودروهای پاک‌تر و کم مصرف تر بیشتر می‌شود و هم هدف قانونگذار برای کاهش بار آلایندگی و تردد خودروهای پاک‌تر محقق می‌شود.

بیشتر بخوانید:

هشدار یک عضو شورای شهر تهران؛ اعداد و ارقام سیاهه آلودگی هوا نگران‌کننده است

۲۳۳۲۱۷

منبع: خبـرآنلاین