حمید درخشان، بازیکن سالهای پیش تیم ملی فوتبال کشورمان و سرمربی اسبق پرسپولیس در گفت‌وگو با زیرنویس، درباره شرایط این روزهای باشگاه پرسپولیس و استعفای یحیی گل‌محمدی و تیم ملی در آستانه حضور در جام ملت‌های آسیا اظهاراتی را مطرح کرد که در زیر می‌خوانید. به عقیده شما جدایی یحیی گل‌محمدی در شرایط فعلی تا […]

حمید درخشان، بازیکن سالهای پیش تیم ملی فوتبال کشورمان و سرمربی اسبق پرسپولیس در گفت‌وگو با زیرنویس، درباره شرایط این روزهای باشگاه پرسپولیس و استعفای یحیی گل‌محمدی و تیم ملی در آستانه حضور در جام ملت‌های آسیا اظهاراتی را مطرح کرد که در زیر می‌خوانید.

به عقیده شما جدایی یحیی گل‌محمدی در شرایط فعلی تا چه اندازه می‌تواند به سود یا ضرر پرسپولیس باشد؟
من در جایگاهی نیستم که بخواهم درباره این قبیل مسائل صحبت کنم. ما تعیین کننده نیستیم بلکه آقایان خودشان بهترین تصمیم را خواهند گرفت. اما فکر نمی‌کنم در این شرایط تصمیم درستی باشد.

یعنی به ادامه همکاری طرفین معتقدید؟ چون برخی رسانه‌ها خبر دادند شاید درویش برود و در نقطه مقابل یحیی بماند؟
من فکر می‌کنم ما نباید با عجله تصمیم بگیریم. احساس می‌کنم کمی عجله در این قضیه وجود دارد. نمی‌دانم بین یحیی و آقای درویش چه اتفاقی رخ داده است اما به هر حال حتما دلیلی وجود داشته و باید به نظرشان احترام گذاشت. گاهی مدیر و سرمربی حرف هم را نمی‌پذیرند و باید به نظرشان احترام گذاشت. استعفا برای چنین روزهایی است. از طرفی باشگاه هیئت مدیره دارد و هیئت مدیره قطعاً در این باره بهترین تصمیم را می‌گیرد تا به پرسپولیس و هوادارانش لطمه وارد نشود.

برخی با تکرار استعفاهای یحیی گل‌محمدی مشکل دارند. رویکرد شما نسبت به این موضوع چیست؟
من هم فکر می‌کنم تکرار این مسائل قشنگ نبود. چون این موضوع روی تیم، بازیکنان و هواداران تاثیر منفی می‌گذارد. ما در هیچ کجای دنیا نمی‌بینیم یک نفر تا این اندازه یک موضوع را تکرار کند. کار خوبی نیست. برای خود مربی هم خوب نیست. ما همه می‌دانیم که پرسپولیس به هر حال پرسپولیس است. ده‌ها سرمربی به این تیم آمده‌اند و رفته اند اما این باشگاه همچنان باقی مانده است. بنابراین شخص نمی‌تواند برای باشگاه تعیین تکلیف کند. چون به هر حال چه سرمربی باشد چه نباشد این باشگاه کارش را انجام می‌دهد.

یحیی به یک دلیل برای رفتن عجله دارد/ برانکو؟ یک خارجی را به پرسپولیس بیاورید که ایده جدید داشته باشد/ تیم ملی برای جام ملت‌ها هنوز کار دارد

گروهی هم دلیل جدایی گل‌محمدی را نتایج پرسپولیس تصور می‌کنند. به نظر شما پرسپولیس در نیم فصل اول بعد نتیجه گرفت؟
اصلا اینطور نیست. ما الان با صدر جدول دو امتیاز فاصله داریم. یادمان باشد پارسال پرسپولیس ۸ امتیاز از صدر جدول عقب بود اما رفت و قهرمان شد. بعد هم جام حذفی را گرفت. این استدلال‌ها غلط است. پرسپولیس تا اینجا بد نتیجه نگرفته ضمن اینکه باید یادمان باشد هنوز ۱۵ مسابقه باقی مانده است و زبان برای قهرمان شدن زیاد است.

نظرتان درباره مطرح شدن نام برانکو ایوانکوویچ برای جایگزینی یحیی گل‌محمدی چیست؟
من معتقدم اگر قرار است سراغ مربی خارجی برویم کسی را بیاوریم که کمکی به ما بکند. باید نگاه‌مان را عوض کنیم. این خیلی مهم است که مسیرمان رو به جلو و رو به رشد باشد. اصلا مربی بیاوریم، یک خارجی هم بیاوریم، مشکلی نیست اما کسی باشد که ایده جدیدی داشته باشد. تکرار سلیقه‌های قبلی شاید به نفع پرسپولیس نباشد.

کاروان تیم ملی فوتبال کشورمان عازم قطر شد. نظرتان در رابطه با این مسابقات و شرایط فعلی تیم ملی فوتبال کشورمان چیست؟
ما در بازی مقابل بورکینافاسو اشکالاتی داشتیم که باید تا روز مسابقات همگی رفع شود.

بخشی از این اشکالات را بازگو می‌کنید؟
برای نمونه ما در خط دفاعی هماهنگی‌مان هنوز کافی نیست. خط هافبک‌مان خیلی پیر است. تیم‌مان با تجربه است ولی نیاز به دوندگی هم داریم. در یک تیم خوب ۷۰ درصد تجربه کار می‌کند ۳۰ درصد دوندگی. اتفاق بدی که جلوی بورکینافاسو افتاد این بود که ما در تمام درگیری‌ها باختیم. اگر بخواهیم فقط با تجربه‌ها بازی کنیم مقابل تیم‌های سرعتی و قدرتی مثل ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و حتی عربستان به مشکل می‌خوریم.

به نظرتان این تیم ملی بخت قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را دارد؟
ما هم شانس داریم به همان اندازه که بقیه دارند اما شاید کمی کمتر. اما مهم این است که در طول مسیر چطور حرکت کنیم. باید استراتژی داشته باشیم و توان فیزیکی و انرژی مان را تقسیم بندی کنیم تا خوب به مراحل پایانی مسابقات برسیم. شاید مراحل اول را به راحتی پشت سر بگذاریم اما ممکن است جایی گرفتار شویم. دیدیم که همین چند وقت پیش چطور نزدیک بود به ازبکستان ببازیم. در چنین شرایطی ما هم شانس قهرمانی داریم.

منبع: خبـر ورزشی