در لیست اولیه جواد نکونام برای نقل و انتقالات نیم‌فصل نام ۶ بازیکن به چشم می‌خورد که ۴ نفر از آنها لژیونر هستند و خیلی بعید است به لیگ برتر ایران بیایند. جهانبخش که محترمانه عذرخواهی کرد و احتمالاً ۳ نفر دیگر هم همین کار را می‌کنند مگر آنکه خلافش ثابت شود. استقلال در خوشبینانه‌ترین […]

استقلال .فوتبال - عملیات غیرممکن در استقلال/ لژیونرها نمی آیند

در لیست اولیه جواد نکونام برای نقل و انتقالات نیم‌فصل نام ۶ بازیکن به چشم می‌خورد که ۴ نفر از آنها لژیونر هستند و خیلی بعید است به لیگ برتر ایران بیایند. جهانبخش که محترمانه عذرخواهی کرد و احتمالاً ۳ نفر دیگر هم همین کار را می‌کنند مگر آنکه خلافش ثابت شود. استقلال در خوشبینانه‌ترین حالت می‌تواند امیرحسین حسین‌زاده و عارف آغاسی را از تراکتور بگیرد که تازه آن هم مستلزم جذب هزینه‌های فراوان است. 
جهانبخش: با احترام به استقلال نمی‌آیم
علیرضا جهانبخش از نکونام و استقلال عذرخواهی کرد و گفت انگیزه‌ای برای حضور در لیگ برتر ایران ندارم. او البته تأکید کرد که استقلال تیم بزرگی است و از همه استقلالی‌ها تشکر و عذرخواهی کرد اما حرفش را هم زد. 
عزت‌اللهی مثل ابتدای فصل
ابتدای فصل هم نکونام و گل‌محمدی هر دو سعید عزت‌اللهی را می‌خواستند اما هافبک تیم ملی از آنها عذرخواهی کرد و گفت در دانمارک قرارداد دارم. جالب اینکه عزت‌اللهی همچنان از بازیکنان مورد نظر نکونام است و جواد از جذب او ناامید نیست هرچند که کشاندن این بازیکن به استقلال اصلاً کار راحتی به نظر نمی‌رسد. 
قلی‌زاده مثل جهانبخش و عزت‌اللهی
علی قلی‌زاده بازیکن تیم لخ‌پوزنان لهستان شرایطی مشابه جهانبخش و عزت‌اللهی دارد. البته انصافاً تیم جهانبخش (فاینورد) خیلی بهتر و پرافتخارتر و معتبرتر است. قاعدتاً استقلال اگر قلی‌زاده را می‌خواهد باید حسابی سر کیسه را شل کند اما این بازیکن هم برای حضور در لیگ برتر ایران باید قید دلارهای اروپا را بزند و به همین دلیل احتمال استقلالی شدنش نه اینکه اصلاً نباشد اما کم است. 
صیادمنش با سابقه بازی در استقلال
اللهیار صیادمنش هم در هال‌سیتی شرایط جالبی ندارد و شاید تا حالا نکونام با او تماس گرفته باشد. او تنها لژیونر لیست جواد است که سابقه بازی در استقلال را در سنین جوانی دارد و به قول معروف یک استقلالی است. با حضور احتمالی صیادمنش در خط حمله استقلال احتمالاً بلانکو روی نیمکت می‌رود و شاید یکی، دو مهاجم مثل ارسلان مطهری هم جدا شوند. 
حسین‌زاده دوست دارد بیاید
امیرحسین حسین‌زاده هم مثل صیادمنش سابقه ضور در استقلال را دارد و حتی زمان مجیدی ستاره شد و نقش بسیاری در قهرمانی استقلال داشت. حسین‌زاده ابتدای فصل با پاکو خمز در تراکتور زاویه پیدا کرد و نتوانست نیم‌فصل خوبی داشته باشد. او دوست دارد استقلالی شود اما تراکتوری‌ها پول زیادی برای رضایتنامه‌اش می‌خواهند. 
آغاسی و تجربه ناموفق
عارف آغاسی در فولاد شاگرد نکونام بود و زمان مجیدی هم نیم‌فصل برای استقلال بازی کرد (در واقع خیلی بازی نکرد!) تجربه نشان داده که بازیکنان خوزستانی خیلی در استقلال موفق نمی‌شوند. مثل حسن بیت‌سعید، عارف آغاسی، زبیر نیک‌نفس و… آغاسی هم مثل حسین‌زاده در تراکتور است و استقلالی‌ها باید بتوانند رضایتنامه‌اش را بگیرند. 
ختم کلام اینکه استقلال اگر بتواند ۲ بازیکن از لیست اولیه نکونام را هم بگیرد خوب است. فعلاً که فقط سیلوا برگشته و باید دید عملکرد علی خطیر در نقل و انتقالات نیم‌فصل چگونه خواهد بود؟ او با چند اسپانسر مختلف قرارداد بسته و پریروز ۱۰ درصد دیگر از قرارداد بازیکنان و کادر فنی استقلال را هم داد تا شرایط کمی بهتر شود اما برای جذب نفرات مورد نظر نکونام واقعاً کار سختی دارد.

منبع: خبـر ورزشی