آمریکا به اوکراین پشت کرد +جزئیات
آمریکا به اوکراین پشت کرد +جزئیات

فارس نوشت: باوجود اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر ادامه دادن کمک‌های نظامی به اوکراین در سال جدید میلادی، گزارش‌ها اما از قرار نگرفتن منابع مالی برای این امر در بودجه سال ۲۰۲۴ واشنگتن حکایت دارد. نشریه هیل امروز (دوشنبه) گزارش داد که سران کنگره آمریکا بر سر لایحه بودجه دولت فدرال این کشور برای سال […]

- آمریکا به اوکراین پشت کرد +جزئیات

فارس نوشت: باوجود اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر ادامه دادن کمک‌های نظامی به اوکراین در سال جدید میلادی، گزارش‌ها اما از قرار نگرفتن منابع مالی برای این امر در بودجه سال ۲۰۲۴ واشنگتن حکایت دارد.

نشریه هیل امروز (دوشنبه) گزارش داد که سران کنگره آمریکا بر سر لایحه بودجه دولت فدرال این کشور برای سال جدید میلادی به توافق رسیدند و بدین ترتیب اولین گام را برای جلوگیری از تعطیلی موقت دولت برداشتند.

طبق این گزارش، بودجه مورد توافق سران کنگره آمریکا اما شامل منابع مالی جهت کمک به اوکراین برای جنگ با روسیه، که کاخ سفید درخواست کرده بود، نمی‌شود.

مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در این‌باره گفت که کل بودجه توافق‌شده برای دولت این کشور به مبلغ ۱ هزار و ۵۹۰ میلیارد دلار است که ۸۸۶ میلیارد دلار از آن برای مصارف نظامی و ۷۰۴ میلیارد دلار برای دیگر هزینه‌های ایالات متحده می‌باشد.

در این گزارش آمده است: «اعداد ذکر شده مربوط به درخواست کاخ سفید برای بودجه اضافی جهت کمک‌های بیشتر به اوکراین و اسرائیل نیست. گروهی از سناتورهای دو حزب [دموکرات و جمهوری‌خواه] در حال انجام مذاکراتی هستند تا به توافقی برای اضافه کردن بودجه‌هایی برای تقویت مرزها، سیاست‌های مهاجرتی و کمک به اوکراین برسند».

نشریه هیل همچنین افزود که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا نیز این لایحه بودجه را امضا و اجرایی کرده است.

پیش از این نیز «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید با اذعان به تمام شدن بودجه دولت واشنگتن برای کمک نظامی به اوکراین، گفته بود که کنگره آمریکا باید منابع مالی بیشتری را تایید کند.

منبع: اطلاعات انلاین