پیشنهاد متفاوت به شورای نگهبان: به جوسازی‌ها اعتنا نکنید!
پیشنهاد متفاوت به شورای نگهبان: به جوسازی‌ها اعتنا نکنید!

حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «اطلاعات آنلاین» درباره شاخص‌های یک مجلس قوی گفت: انتخابات پرشور و شعور با مشارکت حداکثری ملت ایران، بنیه‌های اقتدار ملت را تقویت می‌کند و انتخابات با مشارکت حداکثری و حضور به موقع مردم میدان را از دشمن می‌گیرد. وی افزود: تخصص متناسب […]

حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «اطلاعات آنلاین» درباره شاخص‌های یک مجلس قوی گفت: انتخابات پرشور و شعور با مشارکت حداکثری ملت ایران، بنیه‌های اقتدار ملت را تقویت می‌کند و انتخابات با مشارکت حداکثری و حضور به موقع مردم میدان را از دشمن می‌گیرد.

وی افزود: تخصص متناسب با بخشی از موضوعات کشور مانند موضوعات فرهنگی، اقتصادی، کشاورزی و غیره، عملکرد گذشته نامزد مورد انتخاب مردم، نشان از قدرت مدیریت او داشته باشد. همچنین عملکرد او بر اساس معیار ولایت پذیری و تقویت اردوگاه ولایت باشد.

لازمه دولت و مجلس قوی انتخاب نماینده‌ای با مقبولیت مردمی است

عضو جامعه روحانیت مبارز از دیگر شاخص‌های مجلس قوی را ولایت پذیری دانست و بیان کرد: نماینده مورد انتخاب مردم باید علاوه بر ولایت‌پذیری، اردوگاه ولایت را هم تقویت کند. مجلسی می تواند قوی باشد که نمایندگان آن مقبولیت میدانی مردم را با خود به همراه داشته باشد به این معنا که فردی از میان مردم انتخاب شود که دشمن شناس و جریان شناس باشد. زمانی که شناخت از دشمن وجود نداشته باشد در بزنگاه‌های تصمیمات کشور ممکن است که فرد مورد نظر نتواند عقیده واقعی خود را اعمال کند یا ممکن است تابع نظرات دیگران باشد و حرفی بزند که دشمن را خوشحال کند.

وی شاخصه مهم دیگر یک نماینده را دین شناسی عنوان کرد و گفت: دین شناسی و مدافع دین بودن یک نماینده سبب می‌شود قوانین و پیشنهاداتی را به رای بگذارد که با معیارهای دینی تطبیق داشته باشد. چرا که اگر با پیشنهادات با دین تطبیق نداشته باشد شورای نگهبان آن قوانین را رد می‌کند. دین شناسی یک نماینده موضوع بسیار مهمی است به این سبب که قانون اساسی و انقلاب اسلامی بر پایه دین شکل گرفته است.

سالک در ادامه به قدرت شناخت نماینده نسبت به نیازهای عمومی مردم اشاره و اظهار کرد: نماینده‌ای که قدرت شناخت نیاز مردم را داشته باشد می‌تواند با پیشنهادات یک یا دو فوریتی چالش های موجود را برطرف کند و در طول زمان از مشکلات کشور کم کند. بنابراین، شناخت نیاز و مشکلات مردم رسالت بزرگی است که نماینده بر این اساس انتخاب می‌شود.

عضو جامعه روحانیت مبارز معتقد است فردی که مردم به عنوان نماینده مجلس انتخاب می‌کنند، باید از ظرفیت خودش، جامعه و نظام به نفع پیشرفت و عدالت استفاده کند چرا که ابزار نظارت به دست نمایندگان داده شده است.

وی ادامه داد: نماینده هم بر حسن اجرای قوانین و هم بر مدیران نظارت می‌کند. بنابراین، لازمه دولت و مجلس قوی انتخاب نماینده‌ای است که صالح‌تر از سایر افراد نامزد در انتخابات باشد و مشارکت بالای ۵۰ درصد اقتدار نظام را به نمایش می‌گذارد.

این نماینده سابق مجلس با اشاره به عملکرد شورای نگهبان در این دوره خاطرنشان کرد: شورای نگهبان بر اساس قانون و اطلاعاتی که از دستگاه‌های مختلف به دست می‌آورد، تصمیم به تایید، عدم تایید یا عدم احراز صلاحیت افرادی که در انتخابات ثبت نام کرده‌اند می‌گیرند. بسیاری از این اطلاعات را من و شما نداریم و فکر می‌کنیم که شورای نگهبان دایره کار را تنگ گرفته است.

وی در پایان به شورای نگهبان پیشنهاد کرد که تسلیم دست انسان‌هایی که نه اصلح هستند و نه صالح نشود و گفت: آن‌ها بهانه عدم حضور خود در انتخابات را شورای نگهبان می‌دانند و این غلط است.

منبع: اطلاعات انلاین