قیمت نجومی کنسرو خورشت / قیمه بدون گوشت ۳۶۴ هزار تومان!
قیمت نجومی کنسرو خورشت / قیمه بدون گوشت ۳۶۴ هزار تومان!

گسترش نیوز نوشت: کنسروهای غذا، توانسته‌اند در میان افرادی که وقت و حوصله آشپزی را ندارند، بسیار محبوب باشند و طرفداران بسیاری پیدا کنند. امروزه با وجود تکنولوژی‌های نگهدارنده مواد غذایی کنسروی، امکان کنسرو کردن انواع خورشت و… وجود دارد و در بیشتر فروشگاه‌ها به فراوانی توزیع می‌شوند.

 

غذاهای کنسرو شده، عمدتا نرخ بالایی دارند اما با گشت کوتاهی در فضای متوجه شدیم که قیمت بعضی از همین خورشت‌های کنسرو شده بسیار بالاست. به عنوان مثال، در یکی از سایت‌های بسیار پر طرفدار، قیمت خورشت قیمه ۲ کیلو و ۷۰۰ گرمی را مبلغ ۷۴۳ هزار تومان گذاشته بود. این مبلغ بسیار بالا، بر چه پایه و اساسی قیمت‌گذاری شده است؟ آیا افرادی وجود دارند که این کنسرو را با این نرخ بالا خریداری کنند؟

کنسرو-قیمه

کنسرو قیمه

قیمت این کنسرو خورشت قیمه، در همین سایت اما بدون گوشت، با مبلغ ۳۶۴ هزار تومان به فروش می‌رسد. نرخ خورشت آن هم بدون گوشت، بر اساس چه چیزی این مقدار گران است؟ مگر چیزی به غیر از لپه و رب و لیمو عمانی دارد؟ معیار و ملاک قیمت‌گذاری کنسروها چه چیزی است؟

با این حساب، اگر کسی بخواهد خودش آشپزی کند و یک خورشت قیمه حسابی برای ۴ نفر درست کند، قطعا هزینه کم تری باید پرداخت کند. فکر نمی‌کنم کسی وجود داشته باشد که با مشاهده این قیمت ها، آن را تهیه کند. این قیمت‌گذاری ها، قطعا نیازمند نظارت بیشتر از سوی مسئولان کشور است تا بررسی کنند که این دلیل نرخ گذاری‌های نجومی چه چیزی است؟

فسنجان-قیمت

همین موضوع در ارتباط با خورشت فسنجان با همان وزن اما بدون گوشت هم صدق می‌کند. در همین سایت، نرخ کنسرو فسنجان را ۵۵۵ هزار تومان گذاشته‌اند. یعنی فقط مایع فسنجان که هیچ گوشتی در آن وجود ندارد. سایر خورشت‌ها نیز، دارای همین قیمت‌ها بودند که به صورت با گوشت و بدون گوشت و با قیمت‌های بالا به فروش می‌رسند.

بیشتر بخوانید:

قیمت جدید مرغ، گوشت، برنج و روغن اعلام شد/ جزییات تغییر قیمت

 

منبع: خبـرآنلاین