کارگری: حاج قاسم الان هم درحال کمک به کشور، نظام و جبهه مقاومت است
کارگری: حاج قاسم الان هم درحال کمک به کشور، نظام و جبهه مقاومت است

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، مجمع کمیته ملی پارالمپیک از ساعت ۹ صبح امروز در سالن پارالمپیک آغاز شد. غفور کارگری، رئیس کمیته ملی پارالمپیک در این مجمع اظهار داشت: گرامی می‌داریم یاد و خاطره شهدای متعلق به این ایام خاص؛ شهید حاج قاسم سلیمانی که انسان کم‌نظیر و فوق‌العاده‌ای بود که با نقشه دشمنان، جهان […]

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، مجمع کمیته ملی پارالمپیک از ساعت ۹ صبح امروز در سالن پارالمپیک آغاز شد.

غفور کارگری، رئیس کمیته ملی پارالمپیک در این مجمع اظهار داشت: گرامی می‌داریم یاد و خاطره شهدای متعلق به این ایام خاص؛ شهید حاج قاسم سلیمانی که انسان کم‌نظیر و فوق‌العاده‌ای بود که با نقشه دشمنان، جهان اسلام از وجودش بی‌بهره شد هرچند روح حاج قاسم درحال کار کردن است. حاج قاسم الان هم درحال کمک به کشور و نظام و جبهه مقاومت است. این کمک هم معنوی است که مصادیقش را من اطلاع دارم و هم کمک مدیریتی و فرماندهی جبهه مقاومت است. الهام‌گیری از روش و منش و سبک مدیریت وی هم به خوبی به چشم می‌آید. علیرغم اینکه اینکه حاج قاسم از تعریف از خود پرهیز داشت، اما در جلسه‌ای خصوصی به من گفت که من در مدیریت سبک خاصی دارم. 

وی ادامه داد: اگر بخواهم اصلاح کنم باید بگویم که وی گفت من در مدیریت مکتب دارم و حالا این مکتب درحال کمک به بخش‌های مختلف کشور است. یاد شهید موثر یعنی سید رضی موسوی را هم گرامی می داریم. وی هم انسان بزرگی بود که گمنام بود و خلوص وی باعث شد چیزی شبیه حاج قاسم درمورد وی هم تکرار شود. با وجود اینکه افراد زیادی او را نمی‌شناختند، اما در مدت کوتاهی یک ملت شیفته وی شدند. درود می‌فرستیم به روح شهدای کرمان؛ از شهادت این عزیزان همه متاسف شدیم، اما بدانیم که شهادت آنها باعث شد که هم انسجام ملی تقویت شود و هم انگیزه دفاع از مکتب و ولایت و جبهه مقاومت تقویت شود. آورده‌های زیادی در کنار حزن و اندوهی که برای همه ما ایجاد کرد به همراه داشت. این اتفاق باعث روشنگری و افزایش بصیرت شد. این حوادث واقعاً نیاز به توجه و تمرکز بیشتری دارد که من در حضور وزیر ورزش این را می‌گویم که در بخش ورزش کشور مقداری بیش از این مباحث بنیادی درمورد کشور و نظام و انقلاب باید پرداخته شود که همان موضوع افزایش بصیرت است.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک خاطرنشان کرد: مثلث آمریکا، صهیونیست‌ها و تکفیری‌ها درصدد آسیب زدن به کشور و نظام و جبهه مقاومت هستند. آنها در تلاش هستند تا شیرینی پیروزی اخیر جبهه مقاومت را کاهش دهند، اما اطلاعات دقیق وجود دارد که آنها به اهداف خود نخواهند رسید. اگر داستان غزه به هر شکلی متوقف شود تازه مشکلات رژیم صهیونیستی آغاز خواهد شد. در این مراسم از برادر بی‌ادعا ما سردار صفارزاده تجلیل شد که به رحمت خدا رفته‌ است. فرزندان وی در این مراسم حاضر شدند. قطعاً ورزش کشور مدیون دیدگاه‌های ارزشمند و عمیق مرحوم صفارزاده است. همه ما باید تلاش کنیم که این نظرات و دیدگاه‌ها به مرور زمان کمرنگ نشود. وظیفه همه ما هست که انسان‌هایی مانند مرحوم صفارزاده را بیش از پیش معرفی کنیم. یک بار دیگر به روح بلند وی سلام و صلوات می‌فرستیم.

رییس کمیته ملی پارالمپیک عنوان کرد: حضور برادر و دوست بزرگوارمان محمود خسروی‌وفا را در این مجمع نداریم. درگیر جلسه‌ای بیرون از کمیته بود اما قدردانش هستیم. از خدماتش در سال‌های متمادی برای کمیته ملی پارالمپیک هم تشکر می‌کنیم. وظیفه دارم از تلاش ها و موفقیت همکاران در حوزه پارالمپیک سپاسگزاری کنم‌. روسای فدراسیون‌ها و زیرمجموعه شان شامل واحدها، بخش‌ها و سرمربیان و ورزشکاران این اتفاق بزرگ، ماندگار و بی‌نظیر را در هانگژو رقم زدند.

وی خطاب به وزیر ورزش عنوان کرد: از وقتی مسئولیت کمیته را برعهده گرفتیم، شرایط سختی داشتیم. همه می‌دانند حدود ۲ سال ورزش کشور به صورت نسبی در بلاتکلیفی بود و وضعیت باثباتی نداشت. این موضوع در همه حوزه‌‌های ورزش از جمله پارالمپیک تاثیر منفی خود را گذاشت. ما از حیث بودجه در سال ۱۴۰۱ اصلا شرایط خوبی نداشتیم. در این سال بودجه جاری و مصوب ما ۱۱۹ میلیارد بود که بسیار اندک است. ۱۱۳ میلیارد از این مبلغ یعنی ۹۵ درصد را دریافت کردیم. اردوهای اماده‌سازی برای هانگژو و مسابقات کسب سهمیه پاریس را داشتیم‌. کارهای جاری کمیته مثل برنامه‌ها، حقوق پرسنل و نیازمندیهای اعتباری را هم داشتیم. در سال ۱۴۰۲ با تلاش سازمان برنامه و بودجه و رایزنی‌ها این رقم به ۲۲۶ میلیارد رسید. یعنی ۱۲۳ درصد افزایش اعتبار داشتیم. با این وجود برآورد میدانی ما فقط برای هانگژو مثل هزینه بلیت و … نزدیک ۳۰۰ میلیارد بود.

کارگری تصریح کرد: در کنار بحث بودجه شاهد این بودیم بیش از ۳۰ ورزشکار مدال آور خداحافظی یا مهاجرت کردند یا با ادغام کلاس‌ها دیگر امکان فعالیت نداشتند. پیش‌بینی ما برای هانگژو در ابتدا کسب ۳۶ طلا بود.

ادامه دارد…





منبع: فارس