به گزارش زیرنویس، ساخت صابون ابرو خانگی روشی ساده برای افرادی است که به هر دلیلی ترجیح می‌دهند از صابون ابرو استفاده نکنند. در واقع همانطور که می‌دانید صابون‌های ابرو برای فیکس کردن حالت ابرو و بهتر به نظر رسیدن آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما اگر دسترسی به این محصولات ندارید می‌توانید از ترکیبات […]

به گزارش زیرنویس، ساخت صابون ابرو خانگی روشی ساده برای افرادی است که به هر دلیلی ترجیح می‌دهند از صابون ابرو استفاده نکنند. در واقع همانطور که می‌دانید صابون‌های ابرو برای فیکس کردن حالت ابرو و بهتر به نظر رسیدن آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اما اگر دسترسی به این محصولات ندارید می‌توانید از ترکیبات گیاهی و طبیعی به عنوان جایگزین صابون ابرو از برندهای مختلف استفاده کنید. در این مطلب به شما عزیزان چند روش ساده را برای ساخت این فرآورده‌ها در خانه آموزش خواهیم داد.

فرمول ساخت صابون ابرو در خانه

برای ساخت صابون ابرو خانگی می‌توانید از مواد اولیه مختلفی استفاده کنید. برخی از این دستورالعمل‌ها تنها جنبه زیبایی دارند، اما برخی دیگر می‌توانند باعث تقویت ابرو و تسریع روند رشد آن‌ها نیز بشوند.

طرز تهیه صابون ابرو با عسل

به عنوان اولین و ساده‌ترین جایگزین صابون ابرو می‌توانیم موم عسل را نام ببریم. شما می‌توانید از این ماده به صورت خالص برای لیفت کردن ابروهایتان استفاده نمایید یا آن را به همراه مواد زیر به کار ببرید:

    موم زنبور عسل ۱۶ گرم

    روغن نارگیل ۶ گرم

    روغن کرچک ۴ گرم

    روغن شاهدانه ۲ گرم

    روغن دانه شی یک میلی‌لیتر

    روغن چریش ۵ قطره

    روغن ویتامین E 5 قطره

    روغن رزماری ۱۲ قطره

در طرز تهیه صابون ابرو با عسل کافیست ابتدا موم را با بخار آب و حرارت غیر مستقیم ذوب کرده و تمام موارد فوق را به آن اضافه نمایید. این ترکیب را کمی مخلوط نمایید تا کاملاً یکدست شود. به این ترتیب صابون ابروی خانگی شما آماده شده و به کمک آن می‌توانید ابروهایتان را تقویت کنید.

طرز تهیه صابون ابرو با گلیسیرین

صابون گلیسیرین موجب حفظ رطوبت در پوست، آبرسانی و تقویت ریشه ابروها خواهد شد و به همین دلیل طرز تهیه صابون ابرو با گلیسیرین روشی مناسب برای حالت دادن به ابروهای شما به شمار می‌رود. برای این کار کافیست یک صابون گلیسیرین را با استفاده چاقو به صورت نازک خرد کنید.

سپس مقداری آب به آن اضافه کرده و در مایکروویو قرار دهید تا به خوبی ذوب شود. ترکیب به دست آمده را در ظرف کوچک و در دار ریخته و اجازه دهید به صورت جامد درآید تا بتوانید از آن استفاده کنید.

ساخت صابون ابرو با وازلین

بسیاری از افراد بر این باور هستند که استفاده از وازلین می‌تواند باعث تقویت ابروها و پرپشت شدن آن‌ها شود. برای ساخت صابون ابرو با وازلین کافیست مقداری سایه ابرو پودر شده، چند قطره روغن نارگیل و مقداری وازلین را با هم به خوبی ترکیب نمایید.

حال اجازه دهید این ترکیب در یخچال بماند و پس از سفت شدن آن، می‌توانید به جای صابون ابروهای صنعتی آن را مورد استفاده قرار دهید.

طرز تهیه صابون ابرو با کتیرا

کتیرا گیاهی مفید است که از دیرباز برای تقویت و حالت‌بخشیدن به موها از آن استفاده می‌شد. طرز تهیه صابون ابرو با کتیرا بسیار ساده است؛ تنها باید ۱۰ گرم کتیرای خشک را در آب گرم بریزید و یک ساعت صبر کنید تا تبدیل به ماده ژله‌ای بشود.

شما می‌توانید ۳ قطره روغن رزماری به این ترکیب اضافه نمایید تا به تقویت ابروهایتان نیز کمک کند. در نهایت ژل به دست آمده را در طرف کوچکی ریخته و از آن برای مرتب کردن ابروهای خود استفاده کنید.

طرز تهیه صابون ابرو با آلوئه ورا

گیاه آلوئه ورا خواص بی‌نظیری برای پوست و مو دارد؛ به همین دلیل بسیاری از برندها در تولید محصولات بهداشتی خود از آن استفاده می‌کنند. در طرز تهیه صابون ابرو با آلوئه ورا باید مقداری از ژل تازه این گیاه را از برگ آن خارج کرده و به خوبی له کنید.

برای تهیه صابون ابروی رنگی می‌توانید مقداری پودر مغز گردو به آلوئه ورا اضافه کنید تا به رنگ تیره طبیعی دربیاید و در نهایت نیز ۳ قطره رزماری در آن بریزید. پس از گذشت چند ساعت و سفت شدن صابون ابروی خانگی، به کمک آن ابروهای خود را لیفت و خوش‌حالت کنید.

نکاتی در خصوص فرمول ساخت صابون ابرو در خانه

    به خاطر داشته باشید که دستورالعمل‌های ذکر شده، فاقد مواد نگهدارنده هستند و ماندگاری آن‌ها بسیار کمتر از محصولات صنعتی است؛ پس به میزان کم آن‌ها را درست کرده و در یخچال برای مدت محدودی نگهداری کنید.

    قبل از ساخت صابون ابرو خانگی ابتدا مطمئن شوید که به مواد به کار رفته در آن حساسیتی ندارید.

منبع: مجله الانزا

منبع خبر: رکنـا