جاسوس هلندی ۲ هفته پس از ترک ایران در تصادف کشته شد!
جاسوس هلندی ۲ هفته پس از ترک ایران در تصادف کشته شد!

کیهان در خصوص ماجرای آلوده کردن یک مجتمع هسته‌ای ایران به ویروس استاکس نت نوشت: در سال ۲۰۰۸ اریک وان سابن» ۳۶ ساله به یک مجتمع هسته‌ای ایران نفوذ کرد و ویروس «استاکس نت» را منتشر و برنامه هسته‌ای ایران را فلج کرد. توسعه این نرم‌افزار آمریکایی- اسرائیلی بیش از یک میلیارد دلار هزینه داشته […]

- جاسوس هلندی ۲ هفته پس از ترک ایران در تصادف کشته شد!

کیهان در خصوص ماجرای آلوده کردن یک مجتمع هسته‌ای ایران به ویروس استاکس نت نوشت: در سال ۲۰۰۸ اریک وان سابن» ۳۶ ساله به یک مجتمع هسته‌ای ایران نفوذ کرد و ویروس «استاکس نت» را منتشر و برنامه هسته‌ای ایران را فلج کرد.

توسعه این نرم‌افزار آمریکایی- اسرائیلی بیش از یک میلیارد دلار هزینه داشته است. بر اساس برآوردها، این امر باعث شد تعداد زیادی از سانتریفیوژ‌های ایران از کار بیفتند و بر اساس ادعای منابع آمریکایی و اسرائیلیِ، برنامه هسته‌ای را چندین سال به تاخیر بیندازند.

این مرد را سازمان اطلاعات هلند استخدام کرد، اما سیاستمداران وقت هلندی هیچ چیز در مورد این عملیات نمی‌دانستند.

وان سابن بلافاصله پس از خرابکاری در برنامه هسته‌ای این کشور، ایران را ترک کرد. او دو هفته بعد در یک تصادف موتورسیکلت در نزدیکی خانه‌اش در دبی جان باخت.

روزنامه ولکس کرانت پس از مصاحبه با شاهدان در صحنه تصادف گزارش کرد که ظاهرا هیچ چیز غیرعادی در آن تصادف منجر به مرگ روی نداده بود.

با این حال، یک کارمند سازمان اطلاعات MIVD  هلند در این رابطه گفت که وان سابن بهای زیادی پرداخت کرده است.

منبع: اطلاعات انلاین