بارسلونا پنجشنبه در ریاض عربستان به مصاف اوساسونا خواهد رفت و این چهارمین سالی است که سوپرجام اسپانیا در آنجا برگزار می‌شود. فدراسیون سلطنتی فوتبال اسپانیا از این کار حدود ۴۰ میلیون یورو به دست می‌آورد، اما همیشه معتقد است که حضور آنها در خاورمیانه برای بهبود حقوق بشر در منطقه بوده است. ولی بارسلونا به […]

- هشدارهای باشگاه بارسلونا به هوادارانی که راهی عربستان می‌شوند

بارسلونا پنجشنبه در ریاض عربستان به مصاف اوساسونا خواهد رفت و این چهارمین سالی است که سوپرجام اسپانیا در آنجا برگزار می‌شود. فدراسیون سلطنتی فوتبال اسپانیا از این کار حدود ۴۰ میلیون یورو به دست می‌آورد، اما همیشه معتقد است که حضور آنها در خاورمیانه برای بهبود حقوق بشر در منطقه بوده است. ولی بارسلونا به وضوح احساس می‌کند برای حفظ امنیت هوادارانشان در آنجا به اندازه کافی تلاش نشده است.

طبق گزارش روزنامه آ اس، بارسلونا پیش از بازی یک سری دستورالعمل برای هواداران خود منتشر کرده است. در بیانیه بارسلونا آمده است: «به احترام و احتیاط در رفتار عمومی توصیه می‌شود. روابط بین افراد همجنس و حمایت از جامعه دگرباشان حتی در شبکه‌های اجتماعی نیز ممکن است زمینه‌ای برای تحریم باشد.» آنها به طرفداران هشدار دادند که الکل، مواد مخدر و محصولات گوشت خوک در عربستان سعودی به شدت ممنوع است، و همچنین طرفداران را تشویق کردند که «در مکان‌های عمومی محتاط باشند، به آداب و رسوم احترام بگذارند، از تجمعات بزرگ، به ویژه در مراسم عمومی یا مذهبی خودداری کنند. اعتراضات، راهپیمایی‌ها یا فعالیت‌هایی که دولت آن‌ها را مغایر با قانون می‌داند، به دلیل برهم زدن صلح اجتماعی ممنوع است.»

آنها همچنین به پادشاهی عربستان سعودی هشدار تروریستی دادند. «در رابطه با تروریسم یادآوری می‌شود که عربستان سعودی و شهروندان کشورهای غربی از جمله شهروندان اسپانیایی، اهداف گروه‌های تروریستی هستند که در این کشور و کشورهای همسایه فعالیت می‌کنند.» 

برخی ممکن است انتظار داشته باشند که بارسلونا موضع محکم‌تری برای بازی در کشوری داشته باشد که هواداران آنها به دلیل هویت خود احساس امنیت نمی‌کنند. بارسایی‌ها از پرچم رنگین‌کمانی استفاده کردند و تلاش‌های زیادی برای ارتقای حقوق زنان در طول سال گذشته انجام دادند و با این حال درآمد قابل توجهی برای بازی در عربستان سعودی به دست خواهند آورد، جایی که هم زنان و هم جامعه دگرباشان مورد تبعیض قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید:

منبع: خبـر ورزشی