مجمع کمیته پارالمپیک| انتخاب خزانه‌دار و انتقاد رضایی از شرایط برخی از رشته‌های جداشده
مجمع کمیته پارالمپیک| انتخاب خزانه‌دار و انتقاد رضایی از شرایط برخی از رشته‌های جداشده

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، مجمع کمیته ملی پارالمپیک از ساعت ۹ صبح امروز در سالن پارالمپیک آغاز شد. *کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان، غفور کارگری، رئیس کمیته ملی پارالمپیک، سینا کلهر، معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، مناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک، مریم کاظمی‌پور، معاون بانوان وزارت ورزش و نایب رئیس بانوان کمیته […]

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، مجمع کمیته ملی پارالمپیک از ساعت ۹ صبح امروز در سالن پارالمپیک آغاز شد.

*کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان، غفور کارگری، رئیس کمیته ملی پارالمپیک، سینا کلهر، معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، مناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک، مریم کاظمی‌پور، معاون بانوان وزارت ورزش و نایب رئیس بانوان کمیته پارالمپیک، سید محمد پولادگر، معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان و نایب رئیس آقایان کمیته پارالمپیک در این مجمع که در ابتدا ۳۲ نفر در آن شرکت کردند حاضر هستند.

*کمال جوانمرد، دبیرکل کمیته به ارائه از گزارش عملکرد کاروان ورزش ایران در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو پرداخت. وی بعد از ارائه گزارش، اشاره ای به رویدادهای پیش‌رو در سال ١۴٠٣ شامل بازی‌های پارالمپیک پاریس و همچنین برگزاری اردوهای بازی‌های پاراآسیایی جوانان در تاشکند داشت.

*در ادامه مجمع عمومی کمیته ملی پارالمپیک، گزارش حسابرس مستقل و صورت‌های مالی ارائه شد که از سوی اعضا مورد تایید قرار گرفت. حسابرس کمیته ملی پارالمپیک عملکرد کمیته در این بخش را منصفانه، یعنی از روی انصاف و عدالت عنوان کرد.

*در ادامه  امیر ماندگارفرد بازرس کمیته پارالمپیک، گزارشی مبنی بر عملکرد بخش‌های مختلف و اقدامات صورت گرفته ارائه داد که مورد تایید اعضای مجمع قرار گرفت.

*بخشی از مجمع کمیته ملی پارالمپیک به رای‌گیری برای انتخاب خزانه دار اختصاص داشت. پیش از این نعیمی، خزانه دار بود که انصراف داد. به همین دلیل انتخاب خزانه دار جدید در دستور کار مجمع امروز قرار گرفت که حامد میرزاحسینی، تک کاندیدای خزانه داری بود که رای لازم را گرفت. بدین ترتیب وی تا پایان دوره خزانه دار کمیته است.

- مجمع کمیته پارالمپیک| انتخاب خزانه‌دار و انتقاد رضایی از شرایط برخی از رشته‌های جداشده

 

*در زمان سخنرانی هادی رضایی، سرمربی تیم والیبال نشسته، صدای سالن خبرنگاران برای لحظاتی قطع شد.

*هادی ساعی، رئیس فدراسیون تکواندو در جریان مجمع خطاب به رئیس کمیته گفت: بیش‌ترین کمک‌ها تاکنون به پاراتکواندو شده ولی خواهش می‌کنم دیگر به ما‌ کمک نکنید و پول بچه‌ها را به حساب خودشان بریزید. ما جایزه هم‌ نمی‌خواهیم، نماینده هم نمی‌فرستیم و در بحث اداری و اجرایی کمک می‌کنیم ولی تیم را خودتان در دست بگیرید. این رشته برای شما، ما چیزی نمی‌خواهیم. شما نامه‌نگاری ما را پاسخ نمی‌دهید، سر بزنگاه تیم را رها می‌کنید. تا به امروز انجام دادم ولی از این به بعد خودتان زحمت بکشید و کار را دست بگیرید. پس از این صحبت‌ها کارگری عنوان کرد: شاید مصلحت ورزشکار به این شکل بوده که ساعی هم در پاسخ به این حرف گفت: مصلحت ورزشکار نیست بلکه مصلحت شما است.

*محمدتقی نامی با رای اعضای مجمع به عنوان مسوول مبارزه با پولشویی معرفی شد.

*هادی رضایی سرمربی تیم ملی والیبال نشسته با انتقاد از شرایط برخی از رشته های جداشده از فدراسیون جانبازان و توان یابان گفت: برخی رشته ها از زمان جدایی از این فدراسیون حتی مسابقاتی مانند قهرمانی کشورشان هم برگزار نشده و زیر ساخت‌های لازم برای آنها فراهم نشده است.

*داوود عزیزی، رییس فدراسیون تنیس عنوان کرد: کمیته ملی پارالمپیک در طول یک سال گذشته هیچ کمک مالی به فدراسیون ما نکرده و اگر بنا بر حمایت است کارها را انجام می‌دهیم در غیر اینصورت مجبوریم این رشته را به فدراسیون بازگردانیم.

*البته غفور کارگری رییس کمیته ملی پارالمپیک در پاسخ به این موضوع گفت: در این مدت حدود ۱۷۰ میلیون تومان به این فدراسیون کمک مالی انجام داده‌ایم.

- مجمع کمیته پارالمپیک| انتخاب خزانه‌دار و انتقاد رضایی از شرایط برخی از رشته‌های جداشده

 

*هادی ساعی رییس فدراسیون تکواندو در ادامه عنوان کرد: خواهش میکنم کارهای پاراتکواندو در خصوص اردوها و تدارکات را خودتان انجام دهید و ما تنها در ثبت نام ها به شما کمک می کنیم. برای همین ما نه پول می خواهیم و نه پاداش و پول ورزشکاران را به حساب خودشان واریز کنید. 

مهرداد علی‌قارداشی رییس فدراسیون تنیس روی میز نیز عنوان کرد: آماده هستیم مانند قبل کارهای بین المللی را انجام بدهیم. با ۵ کلاس در آقایان و ۵ کلاس در بانوان، بیشترین جمعیت را داریم. واگذاری هم انجام شده اما اقدامات مقدماتی درباره زیر ساخت‌ها صورت نگرفت. هر تصمیمی که به نفع رشته‌ها باشد، از آن تمکین می‌کنیم.

*غفور کارگری هم در پاسخ به این صحبت‌های رییس فدراسیون تنیس روی میز گفت: نظر درباره واگذاری رشته ها موافق نبوده و برای همین نیز مجبور به این هستیم تا این شرایط دوباره بررسی شود.

ادامه دارد…





منبع: فارس