وی از افزایش ۳۱.۵ درصدی شناسایی اتباع بیگانه در محیط‌های کاری همدان در این مدت خبر داد و یادآور شد: به‌کارگیری اتباع بیگانه در هر نوع کارگاه و واحد اقتصادی و تولیدی در استان همدان ممنوع است و مردم می‌توانند کارفرمایان متخلف را معرفی کنند. شعبانی اظهار کرد: بیشترین اتباع بیگانه شناسایی شده در بخش‌های […]

وی از افزایش ۳۱.۵ درصدی شناسایی اتباع بیگانه در محیط‌های کاری همدان در این مدت خبر داد و یادآور شد: به‌کارگیری اتباع بیگانه در هر نوع کارگاه و واحد اقتصادی و تولیدی در استان همدان ممنوع است و مردم می‌توانند کارفرمایان متخلف را معرفی کنند.

شعبانی اظهار کرد: بیشترین اتباع بیگانه شناسایی شده در بخش‌های کوره‌های آجرپزی، سیلیس‌کوبی، گلخانه‌ها، دامداری‌ها و پروژه‌های ساخت‌وساز مسکن بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان یادآور شد: جریمه به‌کارگماردن اتباع خارجی غیرمجاز پنج برابر حداقل دستمزد برای هر روز است و در صورت تکرار تخلف این مبلغ ۲ برابر یعنی به میزان ۱۰ برابر حداقل دستمزد برای هر روز جریمه منظور می شود.

شعبانی افزود: حضور اتباع خارجی غیرمجاز در فرصت های شغلی با جدیت رسیدگی می شود زیرا فرصت های شغلی باید برای کارگران و نیروی انسانی داخلی باشد و غیر از این هر فرد خارجی باید با مجوز قانونی و در فرصت های شغلی صلاحدید مشغول به کار شود.

وی با تاکید بر عدم بکارگیری اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی از سوی کارفرمایان اظهار کرد: بازرسان این اداره کل بر فعالیت کارگاه ها نظارت می کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: شماره تلفن ستاد خبری ۶۳۶۹-۰۲۱ در ساعت اداری آماده دریافت گزارش‌های مردمی از اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی راه اندازی شده است و به محض دریافت گزارش اقدامات قانونی برای کارفرمایان متخلف اعمال خواهد شد

منبع خبر: رکنـا