دوراهی جذاب پیش روی برانکو؛ مربی کروات به ایران بازمی‌گردد؟
دوراهی جذاب پیش روی برانکو؛ مربی کروات به ایران بازمی‌گردد؟

جماران نوشت: مذاکره پرسپولیس با برانکو ایوانکوویچ دیگر خبر پنهان و محرمانه ای نیست. حالا مدیرعامل قرمزها هم بر آن صحه گذاشته و صراحتا بیان کرده که این باشگاه به دنبال این است تا سرمربی خاطره ساز کروات را جانشین یحیی گل محمدی کند. رضا درویش در خصوص روند مذاکره با برانکو برای بازگشت به […]

پرسپولیس.فوتبال .برانکو - دوراهی جذاب پیش روی برانکو؛ مربی کروات به ایران بازمی‌گردد؟

جماران نوشت: مذاکره پرسپولیس با برانکو ایوانکوویچ دیگر خبر پنهان و محرمانه ای نیست. حالا مدیرعامل قرمزها هم بر آن صحه گذاشته و صراحتا بیان کرده که این باشگاه به دنبال این است تا سرمربی خاطره ساز کروات را جانشین یحیی گل محمدی کند.

رضا درویش در خصوص روند مذاکره با برانکو برای بازگشت به پرسپولیس گفت: گزینه های زیادی را مدنظر داشتیم که مهم ترین گزینه آقای برانکو بود. نماینده ای از طرف هیات مدیره با برانکو مذاکره کرد که جلسه بسیار خوبی هم بود. صحبت های بسیار مفید و مثمرثمری هم داشتیم. نکته جالب این بود که پیرامون مباحث مالی هیچ حرفی وجود نداشت و ایشان گفت که من قلبا پرسپولیس را دوست دارم. فقط زمانی که به عمان آمدم با خودم قرار گذاشتم که آخرین جایی باشد که خارج از اروپا کار می کنم و حالا باید با خانواده ام صحبت کنم.

جدای از بحث های احساسی و عاطفی و خانوادگی، برانکو حالا باید دست به یک انتخاب بزند. انتخابی که البته به یک پیش فرض مهم نیاز دارد. نباید فراموش کرد که قرارداد برانکو ایوانکوویچ با فدراسیون فوتبال عمان در پایان جام ملت های ۲۰۲۳ به پایان می رسد. ابتدا باید دید عمانی ها به برانکو پیشنهاد تمدید قرارداد می دهند یا خیر. این پیشنهاد احتمالا رابطه مستقیمی با عملکرد تیم ملی عمان در جام ملت ها خواهد داشت. اگر عمان نتواند روند رو به رشد خود با برانکو را در جام ملت ها ادامه دهد و خبری از پیشنهاد تمدید قرارداد نباشد که هیچ. برانکو می تواند با حل مسائل خانوادگی اش، بی دغدغه به ایران برگردد و دومین دوره حضور خود در پرسپولیس را استارت بزند. اما با فرض موفقیت عمان در جام ملت ها و پیشنهادی جدید از سوی فدراسیون عمان، آنوقت برانکو باید دست به یک انتخاب بزرگ بزند.

بعد از جام ملت ها، تمامی تیم های آسیایی هدفی جز صعود به جام جهانی ۲۰۲۶ را دنبال نمی کنند. جامی که برای اولین بار قرار است با حضور ۴۸ تیم برگزار شود که آسیا ۸ نماینده مستقیم در آن خواهد داشت. این یعنی افزایش شانس تمامی تیم هایی که آرزویشان صعود به جام جهانی در فرمت ۳۲ تیمی بود. برانکو و عمان هم این شانس را خواهند داشت تا حالا که صعود به چنین رقابت مهمی به نسبت آسان شده، بخت خود را برای این کار تاریخی بیازمایند. آن وقت و با چنین فرضی، باید دید برانکو چالش جذاب تلاش برای صعود به جام جهانی را انتخاب می کند و یاد و خاطره ایران ۲۰۰۶ را این بار با عمان زنده می کند یا این که ترجیح می دهد به جایی برگردد که طبیعتا به اندازه عمان قرار نیست پول خرجش کنند اما به جایش میلیون ها نفر مشتاق و منتظر حضور مجدد او روی نیمکت تیم محبوب شان هستند.

منبع: اطلاعات انلاین