به گزارش زیرنویس به نقل از المیادین، جعفر الحسینی سخنگوی نظامی گردان‌های حزب‌الله عراق اعلام کرد که پس از طوفان الاقصی ارتباط این گردان‌ها با مقاومت فلسطین عمیق‌تر شده است. وی تاکید کرد: امکانات مقاومت اسلامی عراق از نظر تجهیزات و شمار نفرات افزایش یافته و توانمندی‌های آن بیش از تصور دشمن است. مقاومت اسلامی […]

به گزارش زیرنویس به نقل از المیادین، جعفر الحسینی سخنگوی نظامی گردان‌های حزب‌الله عراق اعلام کرد که پس از طوفان الاقصی ارتباط این گردان‌ها با مقاومت فلسطین عمیق‌تر شده است.

وی تاکید کرد: امکانات مقاومت اسلامی عراق از نظر تجهیزات و شمار نفرات افزایش یافته و توانمندی‌های آن بیش از تصور دشمن است. مقاومت اسلامی عراق با پهپاد هدف‌هایی حیاتی را در داخل اراضی اشغالی هدف قرار داده است. همچنین مقاومت عراق برای نخستین بار در حمله به پایگاه «عین الاسد» از موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد استفاده کرد. علاوه بر این مقاومت برای نخستین بار از موشک کروز پیشرفته استفاده کرد و هدفی حیاتی را در حیفا هدف قرار داد.

الحسینی ادامه داد: تا زمانی که دشمن بر ریختن خون فلسطینیان پافشاری کند ما نیز جغرافیای هدف‌ها و تنوع آن را گسترش خواهیم داد. تمامی هدف‌ها و تمامی موضع‌های آمریکایی در غرب آسیا به منزله هدفی برای مقاومت اسلامی عراق به شمار می‌آیند.

وی گفت: برخی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از جنگ علیه غزه حمایت می‌کنند؛ منظور ما امارات است که نقشی خبیثانه را در این مرحله بازی می‌کند. اگر خبرهایی که ما شنیده‌ایم صحت داشته باشد، برای امارات پرونده‌ای ویژه گشوده خواهد شد و ما با این کشور سخنی دیگر خواهیم داشت.

سخنگوی نظامی گردان‌های حزب‌الله عراق افزود: آنچه برای ما اهمیت دارد توقف جنایت‌های اشغالگران در حق مردم فلسطین و محاصره آنان است. همچنین اکنون برای ما مهم است که ایده کوچاندن فلسطینیان از ذهن‌ها پاک شود. تا زمانی که جنگ علیه غزه متوقف نشود، حمله به پایگاه‌ها و منافع دشمن در منطقه متوقف نخواهد شد.

وی ادامه داد: پس از طوفان الاقصی دیگر دشمن صهیونیستی- آمریکایی نخواهد توانست که کشور یا گروهی را از دیگران منزوی کند و مورد هجوم قرار دهد. محور مقاومت همبستگی زیادی دارد و از دیدگاه روشن و عملکردی شفاف برخوردار است.

الحسینی گفت: اگر دشمن به هرگونه حماقتی علیه لبنان فکر کند، عراقی‌ها با نیروها و تجهیزات خود به میدان خواهند آمد. ما به اسرائیل یا دیگران اجازه نخواهیم داد که به کشورهای محور مقاومت یا کشورهای اسلامی آسیب بزنند. اگر به یمن تعدی شود تمامی گزینه‌ها در رابطه با آمریکایی‌ها و هم‌پیمانان آن‌ها روی میز خواهد بود.

وی افزود: در سال‌ها و دهه‌های پیشرو گستره محور مقاومت توسعه خواهد یافت و به شرق آسیا و برخی کشورهای حوزه قفقاز خواهد رسید. تنها محاسباتی که اکنون مطرح است رفع محاصره از غزه و توقف ماشین جنگی اسرائیل است.

الحسینی گفت: نبرد ما با آمریکایی‌ها ادامه خواهد داشت و با پایان عملیات طوفان الاقصی نیز متوقف نخواهد شد. خروج آمریکایی‌ها از منطقه موضوعی است که ثبات را به آن باز می‌گرداند.

وی افزود: فلسطین برای فلسطینیان است و سخن‌گفتن از کوچاندن آن‌ها خیال‌بافی رژیم صهیونیستی است. ما از فلسطینیان پشتیبانی می‌کنیم و برای بازستانی حقوقشان از آن‌ها به طور کامل حمایت می‌کنیم.

منبع: مـهر