ایران، رکورددار حضور متوالی در جام ملت‌های آسیا
ایران، رکورددار حضور متوالی در جام ملت‌های آسیا

مسابقات جام ملت‌های آسیا از روز جمعه آغاز خواهد شد و نشریه استاد الدوحه در آستانه آغاز مسابقات جام ملت‌های آسیا به بررسی تیم‌هایی که بیشترین حضور متوالی در این رقابت‌ها را دارند، پرداخته است. تیم ملی ایران در صدر جدول رکوردداران حضور متوالی در جام ملت‌های آسیا قرار دارد و در جام ملت‌های آسیا […]

مسابقات جام ملت‌های آسیا از روز جمعه آغاز خواهد شد و نشریه استاد الدوحه در آستانه آغاز مسابقات جام ملت‌های آسیا به بررسی تیم‌هایی که بیشترین حضور متوالی در این رقابت‌ها را دارند، پرداخته است.

تیم ملی ایران در صدر جدول رکوردداران حضور متوالی در جام ملت‌های آسیا قرار دارد و در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ پانزدهمین حضور متوالی خود را در این مسابقات را تجربه خواهد کرد. این تیم از سال ۱۹۶۸ تا امسال، مسابقات قهرمانی قاره را از دست نداده است.

پس از ایران، تیم ملی چین دنبال قرار دارد که سیزدهمین حضور متوالی خود را در جام ملت‌های آسیا را ثبت خواهد کرد؛ چین از سال ۱۹۷۶ تا آخرین در تمام اردوار مسابقات حضور داشته است.

تیم ملی عربستان در رتبه سوم قرار دارد که برای یازدهمین بار متوالی در جام ملت‌های آسیا حاضر می‌شود و از سال ۱۹۸۴ در مسابقات حاضر بوده است. همچنین تیم ژاپن که دهمین حضور متوالی خود را ثبت خواهد کرد و از سال ۱۹۸۸ تا حضور در قطر ۲۰۲۳ این مسابقات را از دست نداده است، در رتبه چهارم قرار گرفته است.

تیم‌های عراق، کره جنوبی و ازبکستان که برای هشتمین بار متوالی و از جام ملت‌های آسیا ۱۹۹۶ در مسابقات حضور دارند، در رتبه بعدی قرار گرفته‌اند و تیم ملی قطر نیز برای هفتمین بار متوالی در مسابقات قهرمانی قاره حاضر خواهد شد.

بررسی نشریه استاد الدوحه در خصوص حضور تیم های آسیایی در جام ملت ها

باشگاه خبرنگاران