نمی‌شود به‌زور برای استقلال بازیکن خرید/ قرار نیست به این تیم جام بدهند/ ۸۰ درصد انتخاب‌های قلعه‌نویی درست بود
نمی‌شود به‌زور برای استقلال بازیکن خرید/ قرار نیست به این تیم جام بدهند/ ۸۰ درصد انتخاب‌های قلعه‌نویی درست بود

رضا حسن زاده پیشکسوت استقلال گفت: استقلال تیمی بزرگ در ایران و آسیا است؛ بنابراین طبیعی است به دنبال جذب بازیکنان بزرگ و نامدار باشد.

 

استقلال نیم فصل اول را با صدرنشینی به پایان رساند و رضا حسن‌زاده مدافع دهه‌های ۶۰ و ۷۰ این تیم از وقوع چنین اتفاقی خوشحال است اما در عین حال تاکید دارد که آبی هاحتماً باید تقویت شوند.

موافقید از عملکرد نیم فصل اول استقلال شروع کنیم.
خیلی هم خوب. جا دارد در ابتدا قهرمانی نیم فصل آبی‌پوشان را تبریک بگویم اما باید دانست هنوز چیزی تمام نشده و قرار نیست جامی را به استقلال بدهند. همین که استقلال با شرایط ابتدای فصل و کاستی‌هایی که وجود داشت، توانسته قهرمان نیم فصل شود اتفاق خوبی است اما بالاخره ضعف و قوت‌هایی هم وجود داشته است که باید نقاط ضعف آن‌پوشش داد تا نیم فصل دوم شاهد عملکرد بهتری از سوی آبی‌پوشان باشیم.

نقطه ضعف‌های استقلال را در کدام خطوط بیشتر دیدید؟
به اعتقاد من استقلال به چند بازیکن میانی خلاق، طراح‌ و البته مهاجم شش دانگ نیاز دارد. با اومدن دوباره سیلوا قطعاً خط دفاع استقلال سر و شکل بهتری خواهد گرفت و حضور او می‌تواند کمک حال جواد نکونام باشد.  استقلال برای بازی زیباتر نیازمند هافبکی طراح و خلاق است تا پاس‌های عمقی جای بازی در عرض و سانتر از جناحین را بگیرد و شکل‌گیری چنین اتفاقی به مراتب برای استقلال بهتر خواهد بود. البته این نظر من است اما حرف اول و آخر را جواد نکونام به عنوان سرمربی تیم می‌زند. نیم فصل دوم حساب جداگانه‌ای دارد و تمامی تیم‌ها و به ویژه آنان که در کورس قهرمانی قرار دارند به دنبال تقویت هرچه بهتر خود هستند و با جذب بازیکنان مورد نظر به دنبال شرایط ایده آل‌تری برای ادامه لیگ هستند همین اتفاق نیم فصل دوم را برای استقلال سخت‌تر خواهد کرد.

جواد نکونام برای نیم فصل دوم دست روی بازیکنانی گذاشته که جذب آنان کمی دور از ذهن است.
مثلاً چه بازیکنانی؟

از جمله بازیکنان مد نظر سرمربی استقلال علیرضا جهانبخش، اللهیارصیادمنش، سعید عزت اللهی،علی قلی‌زاده و… هستند.
بالاخره ضرر ندارد. استقلال تیمی بزرگ در ایران و آسیا است بنابراین طبیعی است به دنبال جذب بازیکنان بزرگ و نامدار باشد اما اگر نشد، باید به سراغ گزینه‌های دوم و سوم در هر پست رفت. استقلال باید برای خط هافک و مهاجم خود دو سه گزینه داشته باشد تا اگر با کاندیدای اول به توافق نرسید سراغ دیگر گزینه‌ها برود بالاخره زوری نمی‌شود بازیکن جذب کرد و از این رو باید حداقل برای هر پست  دو، سه اسم در نظر داشت تا اگر این نشد سراغ دیگری رفت. ما هم این اسامی را دوست داریم و باشگاه و شخص آقای خطیر قطعاً به دنبال جذب این نفرات هستند اما آیا این بازیکنان می‌آیند؟ اعتقاد من اگر یکی دو نفر از این اسامی هم به استقلال بپیوندند اتفاق خوبی است.

از حضور دوباره سیلوا در جمع آبی‌پوشان بگویید.
مدافع برزیلی استقلال خیلی ایده آل است و می‌تواند در ادامه راه  ثمربخش باشد. با توجه به آنکه سیلوا در دوره حضور فرهاد مجیدی و ساپینتو نیز در استقلال حضور داشته و با فرهنگ و فوتبال ما آشنایی دارد و همچنین در خط دفاع تیم جا افتاده است قطعاً می‌تواند با تلاش و تجربه خود استقلال را در مسیر قهرمانی کمک حال باشد.

حضور علی آقا محمدی در هیئت مدیره باشگاه را تا چه میزان در موفقیت‌های احتمالی آینده استقلال تاثیر گذار می‌دانید؟
بدون تردید حضور ایشان می‌تواند  در موفقیت‌های آینده باشگاه همراه با تاثیرات مثبت خواهد بود چرا که ایشان ضمن اشراف کامل به شرایط استقلال مدیری توانمند و البته استقلالی است و همین اتفاق می‌تواند کمک حال باشگاه به لحاظ مالی و سایر امور باشد. با نگاهی به حضور ایشان در سال‌های نه چندان دور و موفقیت‌هایی که باشگاه در آن سال‌ها به آن دست یافته است باید به آینده استقلال بیش از پیش خوشبین بود.

شرایط تیم ملی را در آستانه بازی‌های جام ملت‌های آسیا چگونه ارزیابی می‌کنید؟
با توجه به ناکامی‌های تیم ملی در ادوار گذشته جام ملت‌ها و همچنین نتیجه‌گرا بودن مردم بی‌شک کار سختی در انتظار ملی‌پوشان خواهد بود که امیدوارم بازیکنان تیم ملی که اکثریت آنان را بازیکنانی با تجربه تشکیل می‌دهند بتوانند از پس این کار برآیند که البته با بازیکنانی که خوبی که در اختیار داریم این اتفاق دور از دسترس نیست. با شناختی که از امیر قلعه نویی دارم چیزی جز قهرمانی او را خوشحال نمی‌کند  و امیدوارم با رقم خوردن این اتفاق که فرصت خوبی برای سرمربی ایرانی تیم ملی است دل میلیون‌ها هوادار مشتاق فوتبال شاد شود. در خصوص لیست نهایی تیم ملی نیز باید بگویم ۸۰ درصد انتخاب‌های سرمربی تیم ملی درست بوده چرا که در این شرایط حرف اول را تجربه می‌زند که تیم ملی ما از این فاکتور بهره‌مند است.

منبع: خبـر ورزشی