بهزاد شاکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه راه یکی از فاکتورهای توسعه در همه کشورها، استان‌ها و شهرها است، اظهار داشت: در حال حاضر اکثر کارگاه‌های حوزه راه استان فعال هستند. وی با بیان اینکه مجموع راه‌های لرستان هفت هزار و ۹۹۲ کیلومتر است، عنوان کرد: از این میزان حدود ۷۰۸ […]

بهزاد شاکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه راه یکی از فاکتورهای توسعه در همه کشورها، استان‌ها و شهرها است، اظهار داشت: در حال حاضر اکثر کارگاه‌های حوزه راه استان فعال هستند.

وی با بیان اینکه مجموع راه‌های لرستان هفت هزار و ۹۹۲ کیلومتر است، عنوان کرد: از این میزان حدود ۷۰۸ کیلومتر راه‌های اصلی است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان، ادامه داد: همچنین از مجموع راه‌های لرستان، ۴۷۵ کیلومتر چهارخطه، ۱۷۲ کیلومتر آزادراه، ۵۷۰ کیلومتر راه فرعی، چهارهزار و ۱۹۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت شده و هزار و ۹۰۰ کیلومتر راه روستایی خاکی هستند.

شاکرمی با تأکید بر اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، چندین محور اصلی استان را در اولویت قرار داده‌ایم، افزود: علی‌رغم بدهی‌های فراوانی که در حوزه پروژه‌های راه‌سازی استان به پیمانکاران داریم، ولی فعال هستند.

وی با اشاره به چهارخطه خرم‌آباد – کوهدشت، عنوان کرد: این چهارخطه در دو جبهه فعال است، هم در جبهه خرم‌آباد – «خضر» و هم در مقطع «چنار».

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه اولویت ما تکمیل چهارخطه‌های منتهی به مرکز استان است، افزود: به‌زودی این محورها افتتاح خواهند شد.

شاکرمی، بیان داشت: بعید می‌دانم که تا دهه فجر به افتتاح برسند، چون حوزه راه در فصل زمستان نمی‌شود خیلی فعال باشد.

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها در بین مصوبات سفر قرار گرفته‌اند، افزود: تخصیص‌های خوبی برای این پروژه‌ها پیش‌بینی‌شده است، پیش‌بینی من این است که با این روند تخصیص‌ها، چهارخطه خرم‌آباد – کوهدشت در آینده‌ای بسیار نزدیک تمام خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان در ادامه با تأکید بر اینکه چهارخطه سلسله – فیروزآباد تقریباً تکمیل شده است، گفت: از پلیس‌راه سلسله تا مؤمن آباد چهار تا پنج کیلومتر آماده آسفالت داریم.

شاکرمی، بیان داشت: همچنین چهارخطه ازنا – شازند، پیمانکاران فعال هستند، در آخرین جلسه‌ای که دررابطه‌با این پروژه راه‌سازی داشتیم، مقرر شد که بیشترین تخصیص اعتبار به حوزه استحفاظی لرستان داده شود،

منبع: مـهر