وینکو بگوویچ سرمربی اسبق پرسپولیس معتقد است بازگشت برانکو به پرسپولیس اشتباه است و از تمایل خودش به ادامه کار یحیی در پرسپولیس صحبت می‌کند. در رابطه با مسائل اخیر پرسپولیس در رابطه با انتخاب سرمربی جدید و بحث شانس موفقیت تیم ملی در قاره کهن گفت‌وگویی با بگوویچ مربی ۷۵ ساله اسبق سرخپوشان داشتیم. […]

- منم جای برانکو بودم برنمی‌گشتم/ از دست دادن یحیی بزرگترین اشتباه پرسپولیس بود/ هواداران حسرت جدایی او را خواهند خورد

وینکو بگوویچ سرمربی اسبق پرسپولیس معتقد است بازگشت برانکو به پرسپولیس اشتباه است و از تمایل خودش به ادامه کار یحیی در پرسپولیس صحبت می‌کند. در رابطه با مسائل اخیر پرسپولیس در رابطه با انتخاب سرمربی جدید و بحث شانس موفقیت تیم ملی در قاره کهن گفت‌وگویی با بگوویچ مربی ۷۵ ساله اسبق سرخپوشان داشتیم. بخشی از صحبت‌های بگوویچ را می خوانید: 

*به نظر من یحیی گل‌محمدی همه فاکتورهای لازم در پرسپولیس را داشت؛ مربی‌ای که از دیسیپلین خیلی بالایی برخوردار است و به عنوان یک مربی موفق شد تمام عناوین موجود در فوتبال ایران را کسب کند، که سه‌گانه فصل قبل نمونه این ادعا است. از این رو نمی‌دانم واقعاً از یحیی چه می‌خواستند که یحیی برای پرسپولیس آن را مهیا نکرد. در حال حاضر هم پرسپولیس فقط دو امتیاز با صدر فاصله دارد که اصلاً فاصله زیادی نیست و با یک باخت تیم صدرنشین، پرسپولیس می‌تواند جای آن را در صدر بگیرد.

*خواسته‌های یحیی کاملاً منطقی است و اصلاً اگر گواردیولا هم باشی باید بازیکن جدید جذب کنی و بدون ابزار بهترین مربی هم نمی‌تواند کارش را انجام دهد، به همین دلیل خواسته یحیی کاملاً منطقی بوده و مدیر عامل پرسپولیس کوتاهی داشته، به همین دلیل یحیی ناراحت شده و قصد ترک پرسپولیس را دارد. اما من از یحیی می‌خواهم که بماند و باز هم برای تیمش موفقیت کسب کند چون هیچ‌کس برای پرسپولیس بهتر از یحیی نمی‌شود.

*یحیی در سطح مربیگری تیم ملی ایران است و هیچ چیزی برای نشستن روی نیمکت تیم ملی ایران کم ندارد.

*من فکر کنم توقع موفقیت در آسیا و قهرمانی از تیم‌های ایرانی از جمله پرسپولیس، وقتی یحیی بازیکن خوب به اندازه کافی ندارد از او انتظار زیادی است و وقتی پرسپولیس با تیمی بازی می‌کند که بروزوویچ و رونالدو و مانه و کلی ستاره دیگر دارد عملاً قادر نخواهد بود موفق عمل کند و با وضعیتی که تیم‌های ایرانی در قیاس با تیم‌های عربستانی و بقیه تیم‌های پیشرفته آسیا دارند عملاً تا ده سال دیگر هم قهرمان لیگ قهرمانان آسیا نخواهند شد، به همین دلیل هم توقع موفقیت در آسیا با توجه به تفاوت تیم‌های عربی و شرق آسیا اصلاً از یحیی و بقیه مربیان ایرانی معقول و منطقی نیست، پس هواداران نباید یحیی را به خاطر نتیجه نگرفتن در آسیا تنبیه کرده و از او نارحت شوند چون به هر حال او برای پرسپولیس کاری کرده کارستان و هر چه جام در ایران بوده را برای پرسپولیس کسب کرده است، به همین دلیل اگر یحیی بماند او باز هم قادر است پرچم پرسپولیس را بالا نگه دارد و امیدواریم این اشتباه بزرگ از سوی باشگاه پرسپولیس سر نزند که یحیی را به راحتی از دست بدهند.

*از دست دادن یحیی بزرگترین اشتباه باشگاه پرسپولیس بود و اگر هر کسی از باشگاه برود یحیی نباید از پرسپولیس می رفت. حرف آخرم هم در این رابطه این مسأله بود که یحیی باید می ماند و با مدیرعامل باشگاه بر سر خواسته‌های بحق خودش می جنگید و مدیرعامل را مجاب می کرد که بازیکنان مدنظر او را بخرد و نیمکت پرسپولیس را از حضور خودش خالی نسازد چون به نظرم حتماً هواداران پرسپولیس حسرت جدایی او را خواهند خورد.

*برانکو هموطن خوب من است که واقعاً به عنوان یک مربی و هموطن احترام زیادی برای او قائل هستم و کارش را هم خیلی قبول دارم اما به نظرم برگشتن برانکو به پرسپولیس اشتباهی بزرگ است چون وقتی فکر می‌کنم به این نتیجه می‌رسم که برانکو قبلاً پرسپولیس را به عنوان قهرمانی رسانده و اگر برانکو باز هم این عنوان را برای پرسپولیس کسب کند به نظرم ارزش زیادی ندارد و به نوعی کاری معمولی انجام داده است و نکته مهمی نیست.

*من جای برانکو بودم به پرسپولیس برنمی‌گشتم چون این مربی نمی‌تواند بیشتر از عناوینی که در گذشته برای پرسپولیس کسب کرده را مجدداً به دست بیاورد، که این مهم فکر می‌کنم برای خود برانکو و شاید هواداران هم خیلی جذاب نباشد.

منبع: خبـر ورزشی